FAA – Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (US Federal Aviation Administration)
Címke: FAA – Szövetségi Légügyi Hivatal (USA)
El kell kerülniük Irán légterét az amerikai légitársaságoknak
Az amerikai szövetségi légügyi hivatal (FAA) csütörtök este sürgősségi rendelkezéssel megtiltotta országa légitársaságainak, hogy az iráni légtér és az iráni vizek egy része felett repüljenek.
FAA: módosítania kell a Boeingnek a MAX-ok javításával kapcsolatos dokumentációt
A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) módosításokat kért a Boeingtől a 737 MAX-ok javításával kapcsolatos dokumentációban. A típus a hatóság szerint év vége körül állhat újra forgalomba.
A Dreamlinerek újabb műszaki hibájára derült fény, milliós javítások jönnek
A Dreamlinerek újabb műszaki problémájára derült fény, amelyről a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) tájékoztatta a gyártót.
Gyártási hibás alkatrészeket kell cserélni világszerte több mint 300 Boeing 737-esen
Nem csak a földre parancsolt MAX-ek, hanem az előző, NG széria is érintett, egy gyártási hibás alkatrészt tíz napon belül ki kell cserélnie az üzemeltetőknek világszerte 312 példányon.
Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma
A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.
Bizonyítania kell a Boeingnek a 777X kompozit szárnyainak ellenállóságát
A Szövetségi Légügyi Hivatal a 777X szárnyainál alkalmazott kompozit anyagok ellenállóságáról akar meggyőződni.
Nagyobb árkedvezményt akar a Ryanair a MAX-ok kiesése miatt
Nem kompenzációt szeretne a Boeingtől a MAX-ok kiesése miatt a Ryanair, hanem nagyobb árkedvezményeket a következő vásárlásoknál.
FAA: legkorábban június végével oldhatják fel a 737 MAX-ek repülési tilalmát
A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) azzal számol, hogy legkorábban június végén feloldhatóvá válik a Boeing 737 MAX-ek áprilisban elrendelt repülési tilalma, hivatalos menetrend, vagy céldátum még nincs és az sem ismert, hogy az egyes országok hatóságai milyen eljárásokat folytatnak le.
Figyelmeztetést adott ki a Perzsa- és az Ománi-öböl légtereire az FAA
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal figyelmeztetést adott ki a öböl menti légterekre a fokozódó politikai feszültség és katonai tevékenységek miatt.
Elkészült a Boeing a MAX-ek szoftverfrissítésével
Elkészült a Boeing a 737 MAX-ek repülésirányító rendszerének szoftverfrissítésével, a gyártó befejezte a szimulátoros teszteket és a tesztrepüléseket. A típust érintő repülési tilalom globális és az egyes országokban történő feloldásának dátuma továbbra is bizonytalan.
Ethiopian: talán soha nem használjuk többet a MAX-okat
Talán soha nem használjuk többé a 737 MAX-eket, ha mégis, akkor mi leszünk az utolsók, akik újra forgalomba állítják - mondta Tevolde Gebremariam, az Ethiopian Airlines vezérigazgatója.
Engedélyt kapott a drónos kereskedelmi repülésre a Google
A techóriás egyik leányvállalatán keresztül tesztelheti a drónokkal történő kézbesítést, immár kereskedelmi forgalomban.
Nem javasolja drónelhárító eszközök repülőtéri telepítését az FAA
Az FAA ugyan osztozik a repülőterek aggályaiban a drónokkal kapcsolatban, de nem támogatja az elhárító eszközök telepítését, mert ezek a navigációs rendszereket megzavarhatják.
Lezuhant egy Bombardier üzleti repülőgép Mexikóban
Eddig ismeretlen okokból lezuhant egy amerikai üzemeltetésű Bombardier Challenger 600-as típusú üzleti repülőgép Mexikóban. A katasztrófát senki nem élte túl.
WSJ: a Boeing régóta tudott a MAX jelzőrendszerének hibájáról
A The Wall Street Journal értesülései szerint a Boeing egy évvel a Lion Air repülőgépének katasztrófája előtt már tudott a MAX jelző rendszerének egyik hibájáról, de nem változtattak semmin. A Boeing szerint a hiba nem biztonságkritikus.
Az FAA megtiltotta amerikai járatok üzemelését Venezuela felett
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal a náluk bejegyzett légitársaságoknak megtiltotta Venezuela légterének használatát a 260-as repülési szint alatt.
American pilóták: kevés a Boeing javasolt MAX-továbbképzése
Az American Airlines pilótái szerint elégtelen az a tervezett továbbképzés, amelyet a Boeing javasol a MAX-ra való felkészítés jegyében, mert az nem állítja helyre a bizalmukat a típus felé.
Két üzleti repülőgéptípussal is komoly problémák adódtak
Egy nap eltéréssel mind az európai, mind az amerikai hatóságok sürgősségi direktívát adtak ki egy-egy üzleti repülőgéptípusra.
Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata
Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.
Forgalomba állhat az Embraer E195-E2
Három légügyi hatóság, a brazil ANAC, az európai EASA és az amerikai FAA együttesen adta ki az Embraer E195-E2 típus légialkalmassági tanúsítványát.
Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait
A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.
Nehézséget hozhat a 777X-programnak a 737 MAX-ügy
Az új generációs Boeing-szélestörzsű engedélyezési folyamata elhúzódhat, mert az USA légügyi hatósága megváltoztatja az eddigi eljárásrendet a két 737 MAX-katasztrófa nyomán.
Közösen vizsgálják át a 737 MAX-et a főbb hatóságok
Közösen vizsgálja át a Boeing 737 MAX-ek módosításait több ország légügyi hatósága a Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) együtt, a folyamat április végén indulhat és 90 napot vehet igénybe.
Kiadták az etióp légikatasztrófáról az előzetes jelentést
Az etióp hatóság a 737 MAX irányítási rendszerének felülvizsgálatát kérte a Boeingtől, miután közzétette a március 10-i katasztrófájáról szóló előzetes jelentést, amely szerint a pilóták az utasításokat követték.
Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX
Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.