Címke: IATA – Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség
IATA: megújulásra van szüksége az áruszállításnak
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint jelentős megújulásra van szüksége az árufuvarozási üzletágnak: ha meg akarják őrizni a szektor versenyképességét, ki kell használni az automatizálásban és digitalizációban rejlő lehetőségeket.
Együtt kutatja a jövő légiközlekedési megoldásait a SAS és az Airbus
Együttműködési megállapodást írt alá az Airbus és a SAS Scandinavian Airlines, a partnerek a hibrid és elektromos repülőgépek üzemelésével kapcsolatos kihívásokra keresik a választ.
Kilencéves mélyponton a globális utasforgalom bővülése
Kilencéves mélypontjára süllyedt a légi utasforgalom bővülése márciusban az előző évihez képest, elsősorban az idei húsvét későbbi időpontja miatt. Az áruforgalom továbbra is stagnál.
Új szabályok segíthetik az áruszállító légitársaságokat Schipholon
Jóváhagyták Hollandiában azt a szabályozást, amely a szabad résidők kiosztásakor megszünteti az áruszállító légitársaságokat korábban hátrányosan érintő gyakorlatot.
Légiközlekedési stratégiával javítja a légtérkapacitásait Románia
Légiközlekedési stratégia megalkotásával igyekszik javítani Románia légtere kapacitásait, hogy elkerülhetőek legyen a tavaly nyáron tapasztalt késések.
Elégedetlenek az európai légiforgalmi irányítás számára kitűzött célokkal a légitársaságok
A légitársaságokat tömörítő szervezetek közös közleménye szerint nem elég szigorúak az európai légiforgalmi szolgálatok számára a következő öt évre kitűzött célok.
Folytatja a mélyrepülést az áruszállítási üzletág
Folytatja a mélyrepülést a légi áruszállítási üzletág, eközben Európában az átlagot jelentősen meghaladó bővülés mutatkozik az utasforgalomban.
A Wow Air csődje ellenére tovább erősödik a verseny Európában
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elemzése szerint a Wow Air csődje ellenére továbbra is rendkívül éles versenyre kell számítani az európai légiközlekedési piacon.
Három éves mélyponton a cargoforgalom, az utasszállítás szárnyal
Három éves mélypontra került januárban a légi árufuvarozás a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint, eközben az utasforgalom jelentős mértékben erősödött.
Az MH17 járat lelövése óta komolyabban veszik a konfliktuszónák elkerülését a légitársaságok
A holland közlekedésbiztonsági szervezet szerint a légitársaságok már jobban figyelnek a konfliktuszónák fölötti repülésekre, mint az MH17 lelövése előtt.
IATA: nőtt a légi balesetek száma tavaly
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint 2018-ban több légiközlekedési baleset történt, mint egy évvel korábban, de ötéves átlagban továbbra is javuló tendenciát mutat a repülésbiztonság.
EASA: tovább növekedett a légiközlekedés károsanyag-kibocsátása
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) jelentése szerint 2014-hez képest emelkedett a légiközlekedés károsanyag-kibocsátása, az új technológiák csak a forgalomnövekedés okozta többletet ellensúlyozzák.
IATA: „egészséges” ütemben nőtt az utasforgalom 2018-ban
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint tavaly "egészséges" ütemben fejlődött a légi utasforgalom, a járatok töltöttsége rekordot döntött. Az áruforgalmi adatok már nem ennyire rózsásak.
Ezektől a légitársaságoktól búcsúztunk el 2018-ban
Tavaly világszerte 40 légitársaság ment csődbe, szüntette be ideiglenesen, vagy véglegesen üzemelését, illetve olvadt be más cégekbe: összegyűjtöttük a legfontosabbakat.
Itt a világ első valós idejű turbulencia-előrejelző platformja
Decemberben elindította turbulencia-előrejelző rendszerének kísérleti üzemét az IATA, amely valós idejű adatokat biztosít a légitársaságok részére.
Csökkent a balhés utasok száma, de a baleseteké növekedett
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint 11 százalékkal csökkent a balhés utasok száma 2017-ben a megelőző évhez képest, a baleseti statisztika pedig az idén rosszabb, mint tavaly.
Csak idén összesen 26 évet késtek a gépek
Az idén október végéig a légi járatok összesített késése 14 millió perc volt, ez összeadva 26 évet tesz ki.
IATA: visszafogott növekedés várható 2019-ben
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint visszafogott pénzügyi fejlődés jellemzi majd a 2019-es évet a légitársaságoknál, az árbevétel és a profit növekedésének üteme lassabb lesz, mint 2018-ban.
IATA: elkerülhetetlennek tűnnek a Brexit negatív gazdasági hatásai
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint egyre inkább elkerülhetetlennek tűnik a Brexit negatív gazdasági hatása, ez akár az Airbus gyártását is rosszul érintheti.
IATA: nem tudni, hogy mikor csökkenhetnek a késések Európában
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint nem tudni pontosan, hogy mikortól csökkennek majd a késések az európai légtérben, de a nemzeti légiközlekedési stratégiákkal pár éven belül már eredményeket lehet elérni.
Lufthansa: az Air Berlin és az A320neók okozzák a legtöbb gondot
A Lufthansa-csoport vezérigazgatója a társaság egyik legnagyobb problémájának nevezte, hogy fele annyi Airbus A320neót kaptak eddig, mint tervezték és az üzemelés is nehézkes: a napi repült óraszám a fele annak, mint amit a teljesítenie kellene.
LOT: 2 millió eurójába került a társaságnak a kéthetes sztrájk
A LOT vezérigazgatója szerint nagyjából 2-3 millió euróskárt okozott a két hetes sztrájk a légitársaságnak. Rafal Milczarski szerint ennek hátterében a cég fejlődése is áll, és szorgalmazta az új varsói repülőtér építésének felgyorsítását.
Akbar Al Baker: Európa nem tudja növelni versenyképességét
Akbar Al Baker rendkívüli szkepticizmusának adott hangot azzal kapcsolatban, hogy Európa képes lesz-e végrehajtani azokat a változtatásokat, amelyek versenyképességének megőrzése érdekében meg kell hoznia.
IATA: 160 millió utas ragadhat a földön, ha nem javulnak a feltételek
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslései szerint 160 millió utas ragadhat a földön, mert a kapacitáshiány miatt nem indulhat el a gépük.
EU: minden légiközlekedési szereplőnek együtt kell dolgoznia a problémák megoldásán
Az Európai Unió és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) közös munkára hívja fel a légiközlekedési iparág résztvevőit, mert csak így lehet megoldani az európai légiközlekedés problémáit.