A fővárosi kormányhivatal az Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Wizz Air ellen, az elmúlt időszakban megszaporodott, járattörlésekkel, késésekkel és ügyfélkezeléssel kapcsolatos panaszok, a médiában is nagy visszhangot kapott esetek miatt.
Az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott – számolt be az Igazságügyi Minisztérium közleménye alapján az Index.
A panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.
Emiatt a szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére a Budapest Főváros Kormányhivatalánál fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében.
Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani – olvasható az Igazságügyi Minisztérium közleményében.
Mint korábban megírtuk, a fogyasztóvédelmi hatóság a közelmúltban 300 millió forintos bírságot szabott ki a Ryanairre a légitársasági extraprofit-adó utasokra történő visszamenőleges kiterhelése miatt.
Mindeközben a Wizz Air közölte, hogy váltás történik a cégnél a pénzügyi vezetői poszton. A világjárvány kezdete előtt, 2020 februárjában kinevezett Jourik Hooghe távozik, helyét Ian Malin veszi át októbertől, aki 22 éves vezetői tapasztalattal rendelkezik pénzügyi területen, legutóbb pedig egy amerikai repülőgép-alkatrész kereskedő cégnél töltött be hasonló pozíciót.