Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Hibázott a hatóság a 737 MAX tanúsításakor a vizsgálatok szerint

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) megfelelő vizsgálatok hiányában adta ki a Boeing 737 MAX légialkalmassági engedélyét, és nem volt képes feltárni a tervezési hibákat.

FAA: Komolyabb átképzésre lehet szüksége a 737 MAX-pilótáknak

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szerint az eddig javasoltnál komolyabb képzésen kellene a 737 MAX-pilótáknak átesnie, mert egy szimulátoros teszten súlyos hibákat vétettek gyakorlott pilóták.

Szűzrepült a megnövelt felszállótömegű Airbus A330neo

A megnövelt maximális felszállótömegnek köszönhetően 650 tengeri mérfölddel (1046 km) nő a típus hatótávolsága, vagy azonos hatótáv mellett 6 tonnával több hasznos teher vehető a fedélzetre.

Megvalósíthatja az áruszállító A350-est az Airbus

Hamarosan elindíthatja az A350 áruszállító változatának kifejlesztését az Airbus, az új változat közvetlenül konkurálhat a Boeing 777F-el, és váltótípusa lehet az MD-11F-nek.

Komoly gondok vannak a 737 MAX hajtóműveinek villámvédelmével

A hatóság minden 737 MAX 8 és 9 típusú repülőgépen kötelezővé tenné az átvizsgálást a következő felszállás előtt, mert a hajtóművek elektromos rendszereit védő részegységeknél minőségi problémát találtak.

Megkapta az európai típustanúsítványt az A321-es áruszállító változata

Kiegészítő tanúsításként kiadta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) az utasszállítóból áruszállítóvá átépített Airbus A321-es változat, az A321P2F forgalomba állításához szükséges engedélyt.

A 737-esek gyártósorának felújítására használja fel a leállást a Boeing

A Rentonban található 737-es gyártósor felújítására és főként hatékonyabbá tételére használja ki a MAX-tilalom miatti kényszerű leállást a Boeing, az üzemet a beszállítókkal együtt igyekeznek renoválni.

Hajtóművet fejlesztene az A330neóhoz a GE

Új hajtóművet fejlesztene az Airbus A330neóhoz a General Electric a GEnx-családra alapozva, hogy ezzel pótolja a Boeing-gépekre szóló kevesebb megrendelés miatt kieső bevételét.

Idegen tárgyakat találtak a 737 MAX gépek üzemanyagtankjában

Át kell vizsgálni a több mint négyszáz már legyártott, de a repülési tilalom miatt még át nem adott Boeing 737 MAX repülőgépet, mert a gyártó több repülőgép üzemanyagtankjában is idegen tárgyakat fedezett fel.

Az Egyesült Államok keresztbe feküdne a C919-projektnek

A Trump-kabinet azt fontolgatja: megtiltja az amerikai cégeknek, hogy alkatrészeket és berendezéseket adjanak el Kínának a Comac C919 programhoz.

Másfélszeresére növeli az európai gépekre kivetett büntetővámot az USA

Washington március 18-ával 10-ről 15 százalékra emeli az európai Airbus repülőgépeket sújtó büntetővámot.

A brazil ügyészség megtámadta a Boeing-Embraer egyesülést

Brazília helyettes főügyésze fellebbezést nyújtott be a versenyjogi hatóság azon határozata ellen, amely korlátozások nélkül engedélyezte a Boeing és az Embraer egyesülését.

Forgalomba állhat a kisebbik A330neo

Kiadta az Airbus A330-800 típusváltozat légialkalmassági tanúsítványát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).

Airbus: Nincs még itt az ideje új keskenytörzsű gép tervezésének

Az Airbus vezérigazgatója szerint még nincs itt az ideje, hogy elkezdjék egy új keskenytörzsű géptípus kifejlesztését, mert az A320neo programjában még várhatók újdonságok, és egyelőre nem áll rendelkezésre áttörést jelentő új technológia.

Az Airbushoz került az A220-program 75 százaléka, kiszállt a Bombardier

Az Airbus és Québec kormányzata viszi tovább az A220-as programot, miután a Bombardier teljesen kiszáll a partnerségből és ezzel a kereskedelmi repülőgépgyártásból is. 

Boeing: Keskenytörzsűvel nem lehet kényelmes „NMA-járatokat” repülni

A Boeing kereskedelmi alelnöke szerint a keskenytörzsű típusokból kifejlesztett, hosszabb távot repülni képes gépek nem elég kényelmesek ahhoz, hogy 4-5 ezer mérföldes utakat teljesítsenek vele.

Airbus vs Boeing: 274 – 0

Közel 60 éve nem volt példa arra, hogy a Boeing egyetlen egy új megrendelést sem szerzett januárban, 2020-ban ez is megtörtént. Eközben az Airbus lemondások nélkül 274 gép gyártására szerződött az év első hónapjában.

Csupaszárny koncepciót mutatott be az Airbus

Csupaszárny, úgynevezett "blended wing body" koncepciót mutatott be az Airbus a Singapore Air Show-hoz kapcsolódóan: a már repülési teszteken részt vevő MAVERIC betűszóra keresztelt modell a műszaki tartalmat hivatott demonstrálni.

Több mint ezer A321XLR eladásával számol az Airbus

Több mint ezer példány eladását tervezi az Airbus az A321-es ultranagy hatótávolságú XLR verziójából: a szingapúri légi szalon előestéjén tett nyilatkozat talán jelzés egy nagyobb megrendelésre.

Újabb szoftverhiba a 737 MAX-on, felhők a 777X fölött

A Boeing közlése szerint egy kisebb problémát fedeztek fel a repülési tilalommal sújtott 737 MAX-nál, eközben az FAA arra készül, hogy átgondolja a továbbfejlesztett típusváltozatok engedélyeztetését, ami a 777X épp zajló tesztprogramját hátráltathatja.

A légitársaságok is elkezdték vizsgálni saját Airbus-beszerzéseiket

Miután az Airbus megállapodott a francia, brit és amerikai hatóságokkal a korrupciós ügyeiben, a korábban megnevezett légitársaságok saját maguk is elkezdtek vizsgálódni

Húsz Embraer E175-öt rendelt a SkyWest Airlines

Húsz Embraer E175-ös regionális gépet vásárolt az amerikai SkyWest légitársaság, az üzlet piaci értéke listaáron számolva 972 millió dollár.

A Boeing kevesebb 787-est gyárt és újratervezést indít

Mivel kevesebb a megrendelés 787-esekre, a típus gyártási rátáját havi 10 darabra csökkentik 2021-re, a Boeing-vezér pedig részletezte korábbi szavait a tervezett 757/767-es utód átgondolásáról: utalt arra, hogy új szélestörzsű helyett keskenytörzsűről is szó lehet.

Orosz fedélzeti rendszereket kaphat 2023-tól az MSz-21

Oroszország minden jel szerint komolyan gondolja az Irkut MSz-21-es gyártásának függetlenítését a nyugati partnerektől, ennek újabb állomásaként hazai gyártású fedélzeti rendszerekkel szerelnék fel az új utasszállítót.

Kétmilliárd dolláros veszteségbe taszította a Boeinget a 737 MAX-válság

Jelentős veszteséggel zárta a 2019-es pénzügyi évet a Boeing, ugyanakkor a mélyrepülés csak átmeneti: hamarosan újra forgalomba állhat a 737 MAX, és az Embraerrel való egyesülés is jó úton halad.
Hirdetés
Translate »