Jelentősen egyszerűsíti és egyben modernizálja repülőgépflottáját a Qatar Airways, erről a légitársaság vezetője beszélt a Gulf Timesnak adott interjújában. A dohai cég kivonja flottájából az Airbus A330-as és A320-as típusokat, egyebek mellett eddig ezek repülték a budapesti járatokat is.
Kivonja flottájából 27 darab Airbus A330-asait a Qatar Airways a következő három évben, helyüket a Boeing 787 Dreamliner és az Airbus A350 XWB új generációs hajtóművekkel felszerelt szélestözsű típusok veszik át.
Az Airbus A320-as családba tartozó keskenytörzsű gépeket (6 darab A321, 32 darab A320 és két darab A319LR) fokozatosan váltják le az új generációs Airbus A321neók, és ez lesz az egyetlen keskenytörzsű gép a flottában. Ebből a típusból 50 példányra van megrendelése a cégnek.
Amint korábban beszámoltunk róla, 2024-től megszabadul a kétszintes óriásgépeitől is a dohai központú ötcsillagos légitársaság, az A380-asból jelenleg tíz darab szolgál a flottában, a négyhajtóműves Airbus A340-600-as gépeit már a múlt hónapban nyugdíjazta.
2024-től Boeing 777-esek (-300ER, -8X és -9X), Boeing 787-esek (-8 és -9), Airbus A350-esek (-900 és -1000), valamint A321-esek képezik majd a Qatar Airways utasszállító flottáját – jelentette ki Akbar Al-Baker vezérigazgató.
Szemet szúrhat, hogy nem tett említést a Boeing 737 MAX típusról a flottatervek között, annak ellenére, hogy a légitársaság korábban 60 darab megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot, és ebből 15 példányra le is szerződött.
Al-Baker szerint nagyon valószínű, hogy törlik a fennmaradó 737 MAX-megrendelést, de ez nem áll összefüggésben a típus két katasztrófájával.
A légitársaság idén év végéig mintegy húsz új utasszállító repülőgépet állít forgalomba, többségében A350-eseket és A321neókat, illetve egy, vagy két darab Boeing 787-9 Dreamlinert.
A Boeing 787-esekkel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy az amerikai gyártó charlestoni egységében felmerült minőségi problémák miatt a Qatar Airways csak az everetti gyárból vesz át Dreamlinereket.
Az áruszállító üzletág flottájába négy Boeing 777F érkezik még az idén, ezek a fokozatosan kivont Airbus A330F gépeket váltják.
Akbar Al-Baker az interjúban kitért arra is, hogy a légitársaság töltöttségi mutatói elégedettségre adnak okot, a 2019 márciusában zárult üzleti évről július környékén, a pénzügyi auditok lezárását követően közölnek majd adatokat.
Mint megírtuk, a dohai cégtől távozó A330-asok egy részét az olasz leányvállalat, az Air Italy veszi át, amely ezen döntés értelmében azonban nem állít forgalomba Boeing 787-eseket, a hivatalos indoklás szerint a flotta egyszerűsítése és a Dreamlinerek átadásának késése miatt.