A Boeing jelentős fölényét hozta a Dubai Airshow kereskedelmi része, az Emirates és Turkish megrendeléseit nem sikerült véglegesítenie az európai gyártónak, de az etióp légitársaság végül még aláírt egy szándéknyilatkozatot 11 A350-900-asra.
A szerdai napon egyetlen üzletkötés történt Dubajban, ami a kereskedelmi repülőgépeket illeti. Egyes információk szerint az Ethiopian Airlines és az Airbus üzletének bejelentését az előző napokra tervezték, ám elhúzódtak a tárgyalások, így csak később sikerült megállapodni.
Az etióp légitársaság 11 darab Airbus A350-900 rendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot szerdán.
Ezzel a légitársaság A350-esekre szóló megrendeléseinek száma 33-ra emelkedhet, amelyből négy a nagyobb -1000-es, a többi a -900-as alapváltozat. Az Ethiopian Airlines eddig már 20 A350-900-ast vett át.
Bár egyes információk szerint az Airbus weboldalán lévő sajtó-képtárban rövid időre megjelent egy Airbus A350-1000-es grafika az Emirates színeiben, azt végül eltávolították. Mint megírtuk, a légitársaság vezetőjének nyilatkozata szerint nem a repülőgéppel, hanem Rolls-Royce hajtóművének tartósságával és magasabb karbantartási költségeivel nem elégedettek.
Nem sikerült a rendezvény idején véglegesíteni a Turkish Airlines több száz gépre szóló rendelését sem.
A Flightglobal összesítése alapján az idei Dubaji Légiszalonon
188 keskenytörzsű, 180 szélestörzsű és 20 regionális repülőgépről kötöttek megállapodásokat a repülőgépgyártók.
Az így összesen 388 gépre vonatkozó szerződésből 277 volt kötelező érvényű megrendelés vagy szándéknyilatkozat (többségében utóbbi), 111 pedig opció vagy vásárlási jog.
Az összes megállapodásból 297 a Boeing, 71 az Airbus és 20 az ATR modelljeire szólt, a 180 eladott szélestörzsű gépből is 159 példány az amerikai gyártóé.
A rendelésekről további részletek (légitársaságok, típusok) az első és második napról készült összefoglalóinkban olvashatók.