A Dubai Airshow második napján nagy 787-es és 737 MAX megállapodást jelentett be az Ethiopian Airlines, a Turkish Airbus-rendelését egyelőre nem sikerült véglegesíteni, míg az Emirates vezére kritizálta az A350-1000-es hajtóművét.
Az Ethiopian Airlines 11 Boeing 787-9 Dreamliner és húsz 737-8 (MAX) kötelező érvényű megrendeléséről állapodott meg az amerikai gyártóval, valamint előbbiből 15, utóbbiból 21 példányra opciót is szerzett.
Az üzlet a Boeing eddigi legnagyobb afrikai megrendelése, az összesen 31 új generációs gép beszerzése és a további 36-ra szerzett opció a légitársaság 2035-ig szóló stratégiai növekedési tervét támogatja.
A kazahsztáni SCAT Airlines hét Boeing 737-8 megrendelését jelentette be, amelyekkel a légitársaság az európai városokba irányuló hálózata bővítését tervezi. A cég már jelenleg is üzemeltet MAX-okat, három 737-8-ast és öt 737-9-est.
Az amerikai gyártó bejelentette azt is, hogy átadta az első áruszállítóvá alakított 737-800BCF repülőgépet az Oman Airnek, amely a légitársaság első dedikált cargogépe.
Az Egyptair és az Airbus tíz A350-900-as megrendelését hozta nyilvánosságra, amelyek 340 férőhelyes fedélzettel csatlakoznak a flottához.
Az ATR közlése szerint 10 ATR 72-600 kötelező érvényű megrendeléséről és további tízre szóló opcióról kötött megállapodást az Abelo lízingcéggel.
Függőben a Turkish nagy Airbus-rendelése, egyelőre nem kér az A350-1000-esből az Emirates
Eddig nem alakul jól a Dubai Airshow az európai gyártó számára, a hírek szerint a Turkish Airlines napokban megszellőztetett 345 darabos rendelését nem sikerült még véglegesíteni.
Tim Clark, az Emirates elnöke pedig jelezte, hogy a légitársaság egyelőre nem rendel az A350-1000-esből, mert bár a repülőgépet jónak tartja, annak hajtóművei nem teljesítik az elvárásokat.
A dubaji cég korábban már rendelt 50 A350-900-ast, és további 35-50 példányra tartana igényt a megnyújtott törzsű A350-es változatból. Utóbbi Rolls-Royce Trent XWB-97 típusú hajtóműveinek tartósságával, illetve gyakoribb karbantartásigényével, az ebből fakadó magasabb karbantartási költségekkel viszont nem elégedett az Emirates, amely a hajtóművek számára nagyobb igénybevétellel járó, forró éghajlatú, poros környezetben és útvonalakon üzemeltetné a típust.
Az Emirates nagy 777X és Dreamliner-rendeléséről a Dubai Airshow első napjáról készült összefoglalónkban írtunk: