Címlap Címkék ET 302

Címke: ET 302

Az Ethiopian Airlines ET 302-es számú járatát teljesítő Boeing 737 MAX 8 katasztrófája

2019. március 10-én, vasárnap reggel röviddel az Addisz-Abebából végrehajtott felszállást követően lezuhant az Ethiopian Airlines alig négy hónapos Boeing 737 MAX 8-as utasszállítója, a balesetet senki nem élte túl.

Ez volt a Boeing új generációs hajtóművekkel felszerelt 737 MAX típusának második katasztrófája rövid időn belül, az első példány 2017 májusi forgalomba állítása óta.

Híreink-cikkeink a katasztrófáról:

Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX

Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet

A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.

Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről

Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.

Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét

Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.

Le akarja mondani 737 MAX-rendelését a Garuda

Az indonéz állami légitársaság közölte, hogy egyeztetést kezdeményeztek a Boeing-gyárral arról, hogy 49 gép helyett a hírek szerint más típusra váltanának, és a már átvett egy példánytól is megszabadulnának.

Ethiopian: megkapták a megfelelő képzést a pilóták

Az Ethiopian Airlines szerint pilótáik megkapták a Boeing 737 MAX-hoz szükséges képzéseket, a típusváltozat szimulátora viszont nem tartalmazza az MCAS rendszer hibáját kezelő eljárásokat, képzéseket.

Jelentősen változtat a 737 MAX átesésvédelmi rendszerén a Boeing

Az eddigi egy helyett két oldalról kapja majd az állásszögadatokat az MCAS-rendszer, de a vízszintes vezérsík automatikus kitérítésének mértékét és az automatika működését is korlátozza a gyártó.

Lion Air: nem is sejtették a pilóták, miért süllyed a gép

A Lion Air pilótái nem is sejtették, hogy a Boeing 737 MAX orrát miért nyomja le folyamatosan a repülésirányító rendszer, a trimre nem is gyanakodtak, csak a sebességgel és a magassággal voltak elfoglalva.

Seattle Times: a Boeing saját maga véleményezte az MCAS rendszert az FAA helyett

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) az elmúlt évek alatt egyre nagyobb mértékben hagyta a Boeingre saját gépei repülésbiztonsági rendszereinek véleményezését, így tett az MCAS-rendszerrel is.

Az amerikai közlekedési tárca vizsgálatot rendelt el az FAA-nél

A minisztérium azt vizsgálja: megfelelőek voltak-e a 737 MAX gépek biztonsági rendszerei, és megalapozottan adták-e ki rájuk a kereskedelmi forgalomba álláshoz szükséges engedélyeket.

Megvannak az etióp 737 MAX adatrögzítőjének adatai is

Sikerült letölteni az adatokat a lezuhant Ethiopian 737 MAX repülési adatrögzítő készülékéből. Az etióp közlekedési minisztérium szerint a kinyert adatok hasonlóságra utalnak az indonéz katasztrófával.

Sikerült kiolvasni a szerencsétlenül járt etióp MAX hangfelvételeit

Sikerült letölteni a múlt vasárnap lezuhant Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 repülőgép hangrögzítőjének (CVR) felvételét, jelentette a francia balesetvizsgáló testület.

Nem példátlan a légiközlekedés történetében egy-egy típus globális repülési tilalma

A történelemben számos típust kellett már globálisan földre parancsolni valamilyen baleset miatt, a mostanit megelőzően a 787-es Dreamlinereket.

Leállítják a 737 MAX-ok átadását, legalább májusig tarthat a repülési tilalom

Felfüggesztette a Boeing az új generációs keskenytörzsűinek átadásait, az USA légügyi hatósága szerint májusig is eltarthat a repülési tilalom. Információk szerint egyre nyilvánvalóbb az etióp és az indonéz katasztrófa közötti hasonlóság, az átesésvédelmi rendszer hibája.

A francia BEA vizsgálja a lezuhant etióp 737 MAX adatrögzítőit

Franciaország légiközlekedési baleseteket vizsgáló ügynöksége, a BEA vizsgálja majd a 2019. március 10-én lezuhant Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 repülőgép fedélzeti adatrögzítő berendezéseit.

Globálisan földre parancsolták a Boeing 737 MAX-okat

A Boeing javaslatára a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) globálisan földre parancsolta a 737 MAX-eket, miután újabb információk birtokában Kanada, majd később az Egyesült Államok is kitiltották a légtérből a típust.

Régóta panaszkodnak az amerikai pilóták a Boeing 737 MAX hibáira

Az Ethiopian Airlines pilótái a Lion Air-katasztrófa után a Boeing 737 MAX-okra továbbképzést kaptak a cégvezető szerint. Az American Airlines egyik szakszervezete követeli a típusváltozat földre parancsolását, és kiderült, hogy amerikai pilóták már többször jeleztek rendellenes működést a hatóságnak.

Egyre közelebb lehet a Lion Air a Boeing-rendelése lemondásához

Bejelentette az indonéz fapados, hogy felfüggesztette az idei évre tervezett 737 MAX-átvételeit, újabb információk szerint tényleg törli a többit is, és teljesen az Airbus A320neo típuscsaládra áll át.

Egyre több ország tiltja ki légteréből a Boeing 737 MAX-eket

Kedden este az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség is bejelentette, hogy közép-európai idő szerint este 8-tól (UTC 19:00) nem repülhetnek a Boeing 737 MAX-ek Európa légterében.

Heteken belül frissítést ad ki a 737 MAX-ek szoftverére a Boeing

Frissítést hajt végre a Boeing a 737 MAX repülőgépek repülésirányítási szoftverein az amerikai gyártó a tervek szerint áprilisig, miután az USA Szövetségi Légügyi Hivatala kilátásba helyezte, hogy elrendeli a változtatásokat a típuson. Kedden délután az Egyesült Királyság kitiltotta légteréből a típust.

Lekéste a lezuhant járatot, így menekült meg az Ethiopian-járat egyik utasa

Két percen múlt egy görög férfi sorsa, aki azért maradt életben, mert nem tudott időben odaérni a beszállókapuhoz a később szerencsétlenül járt gép indulására.

Megvannak az Ethiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének adatrögzítői

Hétfőn kora délután jelentette be hivatalos Twitter üzenetében az Ethiopian Airlines, hogy megtalálták a légitársaság vasárnap lezuhant Boeing 737 MAX 8 repülőgépének adatrögzítőit.

Elhalasztotta a 777-9X hivatalos bemutatóját a Boeing

Törölte az amerikai repülőgépgyártó a Boeing 777-9X új generációs szélestörzsű repülőgép március 13-ra tervezett hivatalos bemutatóját, az Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX repülőgépének március 10-i katasztrófája miatt.

Több országban is földön a 737 MAX-ek egy nappal az etiópiai katasztrófa után

Nem repülhetnek az új generációs hajtóművekkel felszerelt Boeing 737 MAX repülőgépek Kínában, földre parancsolta MAX-gépeit az Ethiopian Airlines és a Cayman Airways is.

KarriAIR: Légiközlekedési állás, reptéri munka

Projekt koordinátor (repülőgép karbantartás)

Aeroplex of Central Europe Kft.

Repülőgép-szerkezetjavító és oktató

Lufthansa Technik Budapest Kft.

MOC Duty Engineer

Wizz Air Hungary Ltd.

Repülőgépszerkezet-inspektor

Aeroplex of Central Europe Kft.

MOC Manager

Wizz Air Hungary Ltd.

Pricing Executive

Emirates Magyarországi Fióktelepe

Fleet Manager

Wizz Air Hungary Ltd.

Parkoló ügyintéző

Budapest Airport Zrt.
Hirdetés
Translate »