Címlap Címkék NMA

Címke: NMA

Hamarosan újra évi 800 gépet gyártana a Boeing

A munkaerőhiány és az ellátási láncok problémái ellenére az átadások növelésével rendezné pénzügyi helyzetét a Boeing, és 2030 előtt nem áll elő új típussal.

Külön gyártósort hoz létre Hamburgban az A321XLR-nek az Airbus

Külön gyártósort hoz létre az Airbus a Hamburg-Finkenwerder üzemben, ahol az extra nagy hatótávú A321XLR hátsó törzselemét gyártják majd a kezdeti időszakban. A Boeing pedig a korábbinál kisebb, az Airbus típusával közvetlenül konkuráló, “NMA-5X” változaton gondolkodik.

Folytatja a Boeing egy közepes méretű típus tervezését

Műszaki részletek nincsenek, mert döntés sem született, de a Boeing újból elővette egy új, közepes típus fejlesztését, miközben közölte, hogy alig 200 darab 777X-re maradt megrendelése.

A 737 MAX jövőjén múlhat a Boeing új típusa, de sokan szkeptikusak

A Safran vezetője szerint a Boeing mégis megvalósítana egy új típust, de ennek mikéntje a 737 MAX és a cég helyzetén is múlik, szakértők viszont abszurdnak tartják a fejlesztés ötletét.

Később, de átveszi összes Boeing 777X gépét a Qatar Airways

A tervezettnél bár később, de mind a hatvan megrendelt 777X-et átveszi a Qatar Airways, Akbar Al-Baker szerint a Boeingnek elő kellene vennie a Dreamliner kisebb, 787-3-as változatának elképzelését. 

A Boeing szerint 2035-re képtelenség karbonsemleges gépet tervezni

Nem számít nagy műszaki áttörésre a következő generációs keskenytörzsű gépek műszaki jellemzőiben a Boeing vezérigazgatója, szerinte lehetetlenség 2035-re karbonsemleges gépet fejleszteni.

Elkaszálta a Boeing az új közepes típusának terveit

Leállította a Boeing az új típusok megvalósítását a bizonytalan helyzet miatt, csak a már meglévők fejlesztésén dolgozik a jövőben, ez viszont pletykák szerint frissített 757/767-est is hozhat.

Boeing: Keskenytörzsűvel nem lehet kényelmes „NMA-járatokat” repülni

A Boeing kereskedelmi alelnöke szerint a keskenytörzsű típusokból kifejlesztett, hosszabb távot repülni képes gépek nem elég kényelmesek ahhoz, hogy 4-5 ezer mérföldes utakat teljesítsenek vele.

A Boeing kevesebb 787-est gyárt és újratervezést indít

Mivel kevesebb a megrendelés 787-esekre, a típus gyártási rátáját havi 10 darabra csökkentik 2021-re, a Boeing-vezér pedig részletezte korábbi szavait a tervezett 757/767-es utód átgondolásáról: utalt arra, hogy új szélestörzsű helyett keskenytörzsűről is szó lehet.

Pár hónapon belül folytatódhat a 737 MAX gyártása

A Boeing új vezérigazgatója arra számít, hogy pár hónapon belül újra tudják indítani a 737 MAX gyártását, de a 757 utódjával kapcsolatos tervezés az elejétől indul újra.

767-X verziót tanulmányoz a Boeing

Újabb verzióval állt elő a Boeing a 737-es és a 787-es közti piaci rés betöltésére, a 797-esnek hívott tanulmány mellett az everetti gyátó a 767-es frissített, új hajtóműves változatát is vizsgálni kezdte.

Az utóbbi évek egyik leggyengébb eladási számával zárult az 53. Paris Air Show

Az értékesítési versenyt az Airbus nyerte, amely 383 példányról állapodott meg, mögötte a Boeing 232 darabos eladással zárta a légiszalont. A show sztártípusa az A321XLR lett, amelyből összesen 226 példányra érkezett igény.

Terv szerint halad a 777X program, szűzrepülés nyáron

Június vége - július eleje közötti időszakban tervezi a Boeing a 777X szűzrepülését, de lehet, hogy a párizsi légiszalon időpontjáról lecsúszik a gyártó. Az új NMA-típus bejelentését egyelőre tovább lebegteti a Boeing.

A Qatar vezére szerint fölösleges lenne a Boeing 797-es

Akbar Al-Baker úgy véli, rossz döntés volna a közepes méretű új Boeing, szerinte inkább a 787-esből kellene egy könnyebb változat, egyébként az A350-es újabb törzshosszabbítása sem tetszene neki.

Nem ad ajánlatot a Rolls Royce a Boeingnek az NMA-gépek hajtóművére

Nem ad be ajánlatot a Boeingnek a Rolls Royce az új, közepes méretű (NMA) repülőgéphez, de mással társulva szívesen részt venne a projektben.

Még kivár a tervezett új közepes típusával a Boeing

Bejelentette a gyártó vezérigazgatója, hogy az idén még biztosan nem indítják el a 797-esként is emlegetett programot, amelynek megalapozottságáról egyébként több elemző nincs meggyőződve.

Új generációs keskenytörzsű-család és A350neo fejlesztésébe vág bele az Airbus

Az Airbus mérnököket toboroz egy teljesen új keskenytörzsű géptípus megtervezéséhez, valamint az A350-es 'neósításához' és a gyártósorok soha nem látott mértékű felpörgetéséhez. Mindenekelőtt viszont jöhet a nagyobb hatótávú A321XLR, és a megnyújtott 'plus' változat.

Az A321LR lehet a Boeing 757-esek váltótípusa a Unitednél

Az európai gyártó megnövelt hatótávú keskenytörzsűje, az A321LR léphet a húsz évesnél is öregebb 757-esek helyébe a Unitednél. A Boeing egyelőre húzza-halasztja az új közepes típusának, a 797-esnek a bejelentését, így az európai gyártó még több, a Boeing 757-esek váltótípusát kereső vevőt orozhat el az amerikaiaktól.

Boeing NMA: szélestörzsűek kényelmét kell a keskenytörzsűek hatékonyságával ötvözni

A Boeing vezérigzagtója szerint az új 757-es utódnak a szélestörzsűek kényelmét és a keskenytörzsűek hatékonyságát kell ötvözni. Ha sikerül, akkor akár 5 ezer példányra is lehet igény.

Nem lesz „797”-es programindítás Farnborough-ban

2019 év végéig dönthet a Boeing az új közepes méretű és hatótávolságú, sokak által 797-esként emlegetett típusról.

Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a „797”-es típushoz

Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.

Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs

Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.

Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus

Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.

Újabb rekordot döntött az A321LR: 11 óra a levegőben!

A 11 órás, légvonalban 4 100 tengeri mérföldes (7 600 km) távolságot az A321LR olyan terheléssel repülte le közbenső leszállás nélkül, mintha tele lett volna utasokkal.

CFM LEAP-származékkal pályázna a GE a Boeing „797”-eshez

Az A320neo és a Boeing 737 MAX hajtóművének továbbfejlesztésén gondolkodik a General Electric, ezzel tennének ajánlatot a Boeing tervezett új, közepes méretű típusához.
Hirdetés
Translate »