Jövőre kezdődhet az Embraer új légcsavaros típusának fejlesztése
A brazil gyártó egyik vezetője közölte: ha 2022-ben elindul a program, az évtized végén be is mutatkozhat az új, teljesen nulláról tervezett turbólégcsavaros repülőgépük.
Még több A330-ast készül áruszállítóvá alakítani az Airbus leánycége
Az élénkülő kereslet miatt növeli kapacitását az A330-as típus cargo-változattá átépítésére az EFW, amely a drezdai üzem bővítése mellett az Egyesült Államokban és Kínában is megjelenik.
Levegőben a Boeing 737 MAX 10, a típus megnyújtott változata
Végrehajtotta első felszállását a Boeing 737 MAX legnagyobb befogadóképességű változata, a megnyújtott törzs miatt a gyártónak egy új megoldást kellett alkalmaznia a 10-es főfutóművein.
Egypilótás üzemelést valósítana meg a Cathay Pacific és az Airbus
Elkezdte tanulmányozni a pilóták kisebb terhelését segítő eljárásokat az Airbus és a Cathay Pacific, ehhez azonban több szabályt is módosítani kéne a hatóságokkal.
Lehűtötte a kedélyeket az Airbus az A350F és az A321neo fejlesztése...
Az Airbus dolgozik az A350-es áruszállító változatának üzleti tervein, de ennél többet nem árultak el a gyártó vezetői kedden, és lehűtötték a kedélyeket az A321neo modernizálása ügyében is.
Új hajtóműtechnológia fejlesztésébe kezd a CFM
Az eddigieknél 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztású és kibocsátású erőforrás kifejlesztésébe kezd a GE és a Safran közös cége, az erőforrás hibrid és hidrogénmeghajtással is üzemelhet majd.
Folyékony hidrogént tároló üzemanyag-tartályokat fejleszt az Airbus
Hidrogénmeghajtású repülőgépek üzemanyag-tartályainak fejlesztését kezdi meg az Airbus, két központot hoz létre a nulla károsanyag-kibocsátású típusokhoz szükséges technológiák kifejlesztésére.
Mára elkelt szinte mindegyik elárvult Boeing 737 MAX
Sikerült tizedére csökkenteni a legyártott és az eredeti megrendelő által visszamondott gépek számát, de a vevővel rendelkező, át nem adott példányokkal most is tele vannak a Boeing parkolói.
Megreformálná gyártási folyamatait a Boeing
A gyártási technológiák átalakítása miatt késik a 757-es utód a vezérigazgató szerint, aki már 10 éve megszüntette volna a 747-es típust, és nem gondolja, hogy lemaradtak volna az Airbus mögött.
Nem terjed el 2050-nél előbb a hidrogénmeghajtás az Airbus szerint
Az európai repülőgépgyártó 2035-re ígéri a hidrogén mint üzemanyag bevezetését a regionális légiközlekedésben, de nem számít arra, hogy az évszázad közepéig jelentősen elterjed a technológia.
Airbus vs Boeing – Nem változott májusban az erőviszony
Az előző hónaphoz képest alig volt változás a két nagy gyártó versenyében, a Boeing több gépet értékesített, az Airbus viszont az átadásokban volt sokkal erősebb.
Újra leállíthatta a Boeing a 787-esek átadásait
Hírek szerint további adatokat kért az amerikai légügyi hatóság a Boeingtól a Dreamlinerek gyártási hibáinak kiküszöböléséről, ezért ismét felfüggesztették a típus példányainak átadását.
Havonta több mint hatvan A320 családba tartozó gép készülhet két év...
Az Airbus 2023 és 2025 közé várja, hogy a kereskedelmi repülőgépeknél visszatér a kereslet a járvány előtti szintre, előbb a keskenytörzsű típusok gyártási kapacitása éri majd el, sőt haladja meg azt.
Megszűnik a szuperszonikus gépet tervező Aerion
Váratlanul befejezte minden tevékenységét a szuperszonikus repülőgépeket fejlesztő Aerion startup repülőgépgyártó.
Júliusig rendezheti repülőgépgyártók állami támogatása miatti vitáját az EU és az...
Az Európai Unió és az Egyesült Államok július 10-ig rendezni kívánja az Airbus és a Boeing repülőgépgyártók tiltott támogatásai nyomán bevezetett vámtarifák miatti vitáját.
Miniszteri elismerést kapott Demény Árpád, az Aeroplex Kft. ügyvezetője
Az Állami Vagyongazdálkodásért Érdemérmet adományozta a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter Demény Árpádnak, az Aeroplex ügyvezető igazgatójának.
Az Airbus a minőség javítását várja beszállítóitól a gyártás felpörgetése előtt
Arról tájékoztatta beszállítóit a cég, hogy jelentősen csökkenteniük kell az alkatrészeiknél előforduló hibák mennyiségét, a gyártás tervezett bővítésével együtt e téren is szeretne javulást elérni.
Késésben van az új Air Force One programja egy jogvita miatt
A Boeing és egyik alvállalkozója közötti nézeteltérés miatt immár hivatalos, hogy csúszni fog a két új elnöki különgép gyártása és így átadása is.
Jóváhagyta a 737 MAX javítását az FAA, folytatódhatnak az átadások
Megkapta az engedélyt a Boeing a 737 MAX földelési hibáinak javítására a Szövetségi Légügyi Hivataltól, a gépek átadása hamarosan folytatódik.
Az amerikai-kínai kereskedelmi háború kárvallottja lehet a Boeing
Nem javul az Egyesült Államok és Kína közötti diplomáciai helyzet, ennek egyik kárvallottja a Boeing, mert az ország egyelőre nem fogja újra engedélyezni a 737 MAX-et.
Elővette a toulouse-i modernizált A320- és A321-gyártósor terveit az Airbus
Újra napirendre tűzte az Airbus, hogy a Toulouse-ban az eddig A380-asok gyártására használt csarnokban az A320-család gyártására szolgáló, modernizált gyártósort hozzon létre.
Tovább növelné az Airbus az A320-as típuscsalád gyártási rátáját
A következő év végére az Airbus az eddig hivatalosan bejelentettnél is nagyobb mértékben szeretné felpörgetni az A320-as típuscsalád gyártási rátáját.
Airbus vs Boeing – Áprilisban újabb mélypontra került az amerikai gyártó
Az Airbus statisztikáját a Delta plusz Airbus A321neo-megrendelése dobta meg, a 737 MAX-ok elektromos hibája a Boeingét viszont ismét gödörbe lökte.
Kína komoly versenytárs lehet a keskenytörzsű gépeknél az Airbus vezetője szerint
Guillaume Faury szerint a kínai C919 várhatóan helyet fog kapni a piacon, és az évtized végére számottevő részesedést szerezhet, a szélestörzsű repülőgépek szegmensében lassú lesz a kilábalás a válságból.
Komolyabb a 737 MAX-ok elektromos gondja, és korrózió lépett fel a...
A Boeing 737 MAX földelési problémái miatt újabb légialkalmassági direktívákat adott ki az FAA, a hosszú ideig tárolt példányok hajtóműveinél pedig korróziót fedeztek fel.