Megkezdte a megrendelések begyűjtését az Airbus az A321XLR-re
Amíg a Boeing kivár a 757-es utódjával kapcsolatos döntéssel, addig az Airbus előre menekült, és elkezdte begyűjteni a megrendeléseket az A321XLR típusra.
Kitiltja a halon oltóanyagot a repülőgépek fedélzetéről az EASA
Az EASA legújabb rendelete alapján a következő évektől üzembe álló repülőgépek fedélzetén már nem használhatnak halonnal oltó berendezéseket.
Tízmilliárd rubel plusz forrást kap az MSz-21 programja
Négyszázharminc milliárd rubel (körülbelül 1800 milliárd forint) alatt biztosan nem áll meg az új orosz utasszállító típus teljes fejlesztési költsége, és még az sem biztos, hogy 2020-ban sor kerülhet a forgalomba állításra.
Jelentős veszteséggel zárt a Bombardier kereskedelmi gépes részlege
Jelentős, a tavalyi évit messze meghaladó veszteséggel zárta a 2018-as pénzügyi évet a Bombardier kereskedelmi gépeket gyártó részlege, a bizjet üzlet azonban a tavalyinál nagyobb nyereséggel üzemelt.
2025 körül jöhet az ‘A350neo’ a Rolls-Royce legújabb Ultrafan hajtóművével
Az "A350neo" lehet az első kereskedelmi típus, amelyen alkalmazzák a Rolls-Royce jelenleg fejlesztés alatt álló, a Trent XWB-nél is üzemanyag-takarékosabb Ultrafan hajtóműveit.
Harminc százalékkal nőtt az Airbus adózott nyeresége
Pénzügyileg jó évet zárt az Airbus 2018-ban, mivel a gépátadások számát sikerült növelni, a bevételek és szépen alakultak, az adózott eredmény 30 százalékkal nőtt a 2017-es évihez képest.
Airbus vs Boeing: hátramenetbe tették a váltót Toulouse-ban
Beindult a 2019-es év és ezzel újra kezdetét vette az Airbus és a Boeing közötti verseny a gépátadások és megrendelések terén. De az európaiak rossz felé indultak el.
Öt év múlva elkezdi kivonni Airbus A380-asait a Qatar Airways
Amint lejár a tíz éves lízingperiódus, szabadul Airbus A380-asaitól a Qatar Airways, az óriásgépek helyébe a Boeing és az Airbus új generációs kéthajtóműves típusai léphetnek 2024-től. Az Airbus akár már csütörtökön bejelentheti az A380-program és a gyártósorok leállításának menetrendjét.
13 százalékkal kevesebb gépet adott át 2018-ban az Embraer
Tizenhárom százalékkal kevesebb, 181 gépet adott az Embraer tavaly, mint egy évvel korábban, elsősorban a bizjet piac vetette vissza a brazil gyártó statisztikáját.
Már nem bombázóból fejlesztenének szuperszonikus utasszállítót az oroszok
Az új nagy sebességű utasszállító a korábbi hírekkel ellentétben még rokon típusa sem lesz a Tu-160 Blackjack szuperszonikus bombázónak.
Ötven éve a levegőben az Egek Királynője
Katonai teherszállító-terv volt az őse, a gyártó sem látott nagy jövőt benne, mégis a világ egyik legfontosabb típusa lett a ma ötven éve először felszállt Jumbo Jet, avagy az Ég királynője.
Nagyobb és nehezebb lesz az An-124-es orosz váltótípusa
Nagyobb szárnyfesztáv, hosszabb törzs, nagyobb felszállótömeg, kompozit anyagok, új generációs hajtóművek, jelentősen megnövel hatótáv - ezek lesznek a legfőbb jellemzői annak a típusnak, amelyet az oroszok az An-124 Ruslan leváltására szánnak.
Új regionális jet modellt fejleszt a Bombardier, jön a CRJ550
A gyártó közlése szerint a CRJ550-es fedélzetén önkiszolgáló ital- és snack-pultot helyeznek el, nagyobb lesz a lábtér bármelyik 50 üléses jelenlegi típusnál, és több lesz a hely a kézipoggyászoknak is a fej feletti tárolókban.
Betársult a Boeing az Aerion szuperszonikus utasszállítójának fejlesztéseibe
Stratégiai partnerség keretében az Aerion szuperszonikus utasszállítójának fejlesztését támogatja minden lehetséges területen a Boeing.
Kínaiak törhettek be az Airbus rendszereibe
Az online bűnözők a repülőgépek engedélyeztetési eljárásainak dokumentációját akarták megszerezni.
Még kivár a tervezett új közepes típusával a Boeing
Bejelentette a gyártó vezérigazgatója, hogy az idén még biztosan nem indítják el a 797-esként is emlegetett programot, amelynek megalapozottságáról egyébként több elemző nincs meggyőződve.
Németországba menekül a Brexit elől a Rolls-Royce
A brit hajtóműgyártó az ország EU-ból való kilépésére készülve Németországba helyezi adminisztratív tevékenységeinek egy részét.
Beáldozhatja az A380-as porgramot az Airbus?
Értesülések szerint tárgyalásokat folytat az Airbus és az Emirates, hogy a dubaji légitársaság az A380-as gyártósort megmentő tavalyi 36 darabos rendeléséből több példányt A350-es típusra cseréljen.
Megtartotta piacvezető szerepét az ATR
Megőrizte piacvezető szerepét a francia-olasz ATR repülőgépgyártó, bár túl sok versenytárssal nem kellett szembenézniük.
Forgalomba állhat a Vision Jet G2
Jóváhagyta az FAA a világ legkisebb magán és üzleti repülőgépének második generációs változatát.
Kibertámadás érte az Airbus rendszereit
Hekkerek hatoltak be az Airbus kereskedelmi repülőgép típusok fejlesztésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozó üzletágának informatikai rendszereibe.
Rekord bevétellel zárta a 2018-as évet a Boeing
Rekordbevételt ért el a Boeing a 2018-as pénzügyi évében, az adózott eredmény pedig csaknem 24 százalékkal javult 2017-hez képest.
Még távolabb repülhet az A330neo a kitérő repterektől
Megkapta a 180 percnél nagyobb ETOPS-engedélyt az új típusváltozat, a jelek szerint tehát ennek új generációs Rolls-Royce hajtóműveivel egyelőre nincs gond.
Újabb Boeing 787-esek ETOPS-engedélyét korlátozza az FAA
Régebbi Dreamlinerek százhatvanhat Rollls-Royce Trent 1000 hajtóművének üzemeltetését szigorítja az amerikai légügyi hivatal.
Bemutatta az új generációs 777X kabinját a Boeing
Nyilvánosságra hozta az amerikai gyártó, hogyan néz majd ki a megújított Triplahetes belseje, a grafikák alapján sok változás lesz, többek közt a business osztályon sűrűbb üléselrendezést is ki lehet alakítani.