Konvertálhatja a nagy A320neo-megrendelésének egy részét a megnövelt hatótávú A321LR-re a Scandinavian Airlines, a vezérigazgató közlése szerint vizsgálják a típusváltozat beszerzését.
Rickard Gustafson, a Scandinavian Airlines vezetője azt közölte a negyedéves beszámolóján a flightglobal.com szerint, hogy vizsgálják a megnövelt hatótávolságú A321LR beszerzését.
A tavasszal leadott nagy, összesen ötven A320neo típusváltozatra szóló megrendelésének egy részét konvertálhatja a cég, de szóba került, hogy egyéb forrásból szerezzék be az A321LR-eket – közölte.
A vezérigazgató szerint az A321LR változattal a hosszú távú járatok piacán új területeket lehet meghódítani.
Amint megírtuk, a korábbi harminc darab A320neo után az idén újabb harmincötöt rendelt a cég, további tizenötöt pedig lízingkonstrukcióban vesz majd át. Mindezekkel a régebbi A320-asokat és a Boeing 737-eseket váltják le, egységes Airbus-flottára átállva.
A hosszabb törzsű A321 nem idegen a Scandinavian flottájától, jelenleg is üzemeltetnek néhány példányt a régebbi hajtóműopciós változatból.
Az A321neóra alapozott, kiegészítő üzemanyagtartályaival 7400 kilométeres hatótávú, megnövelt felszállótömegű (és új törzskialakítású) A321LR tesztpéldánya januárban teljesítette a szűzfelszállását, majd tavasszal az első transzatlanti útját is.
Később százhatvankét utasnak megfelelő terheléssel, emellett ötfős személyzettel és tizenegy mérnökkel rekordidőt, 11 órát töltött a levegőben.
Eddig számos légitársaság rendelt a nagy távolságú, de viszonylag kevés utast vonzó járatokra ideális változatból, amelyet a vele összemérhető Boeing 757-es jóval költséghatékonyabb és takarékosabb utódjának hirdet a gyártó. Legutóbb a Qatar és az ausztrál Qantas-leánycég, a Jetstar döntött úgy, hogy beszerez belőle.
Az Airbus közben folyamatosan gondolkodik a továbbfejlesztésén, hogy még jobb alternatívát nyújtson a Boeing elképzelt új közepes méretű típusának. Az átszervezések és költségcsökkentések miatt egyelőre hivatalosan azt közölték, jegelik a terveket.