Az Airbus közölte, hogy az Arkia izraeli légitársaság lesz a következő hetekben átadásra kerülő, nagy hatótávú A321neo, azaz A321LR első üzemeltetője. A gyártó közlése szerint eddig százhúsz példányra kapott megrendelést a mintegy 200 utast 7400 kilométerre szállítani képes típusváltozatból.

Fotó: Airbus

Miután a skandináv gyökerű diszkont cég, a Primera Air csődbe ment és leállt, nem lehet a póttartályokkal megnövelt hatótávú A321neo, az A321LR bevezető légitársasága, noha ez volt a terv.

Az első üzemeltető szerepébe így az izraeli Arkia lép – írja a flightglobal.com portál az Airbus tájékoztatására hivatkozva, bár a pontos dátumot még nem tudni.

Ahogy megírtuk, a típusváltozat nemrég megkapta a forgalomba állításához szükséges engedélyeket az európai és az egyesült államokbeli hatóságoktól egyaránt. A gyártó annyit közölt, hogy „a következő hetekben” adja át az első légitársasági példányt a hamburgi üzemegységében.

Az Airbus arról is tájékoztatott, hogy az A321LR-ből eddig százhúsz példányra kapott megrendelést tizenkét üzemeltetőtől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típusváltozat az A321neón alapul, az eddigihez képest újfajta törzskialakítással, azaz módosított ajtókiosztással készül (amely a standard neón is széria lesz a jövőben). Két osztályon 206 utast szállítva mintegy 7400 kilométeres hatótávolságot ér el, a kiegészítő üzemanyagtartályoknak köszönhetően.

A várakozások szerint új utakat nyithat meg, nem csak fapados, hanem teljes kiszolgálást nyújtó légitársaságoknál is. Leginkább a transzatlanti forgalomban tekintenek rá nagy várakozással, ahol a Boeing 757-es révén – amelynek utódjaként szánják – jó ideje jár keskenytörzsű géptípus.

Az A321LR-ből rendelt már többek közt a Norwegian, a TAP Air Portugal, az Air Transat, az Aer Lingus, de kacérkodik vele a Qatar Airways is.

Mint korábban beszámoltunk róla, a Norwegian azt is meglebegtette, hogy a típusváltozattal Budapest és az Egyesült Államok közötti járatokat is indítana.

Az Airbus eddig összesen csaknem kétezer darab A321neóra kapott megrendelést, beleértve az LR változatot, amely az előd, a régebbi hajtóműopciós A321 átadott példányainak számát is felülmúlja.