Jelentős bevételnövekedésről számolt be 2021-22-es pénzügyi jelentésében az Emirates Group, a csoportszintű veszteség csökkent az előző évihez képest, a földi kiszolgálással foglalkozó, Európában is terjeszkedő Dnata pedig újból nyereséges lett.
A 2022. március 31-én véget ért pénzügyi évben az Emirates-csoport 1 milliárd USA-dolláros veszteséget könyvelt el az előző évi 6 milliárdhoz képest. A cégcsoport bevétele 18,1 milliárd dollár volt, ami 86 százalékos növekedést jelent. A készpénzállomány 7 milliárd dollár, amely harmadával több, mint a megelőző pénzügyi év zárásakor.
Az eredmények a vállalat közlése szerint arról tanúskodnak, hogy a világjárvány miatti korlátozások enyhülése után jelentősen nőtt a kereslet a légiközlekedési üzletágakban és a kiemelt piacokon.
2021-22-ben az Emirates további 954 millió dolláros tőkeinjekciót kapott legfőbb részvényesétől, a dubaji kormánytól. Az Emirates és a Dnata működésének felfuttatásával párhuzamosan a korábban kényszerszabadságra küldött vagy elbocsátott alkalmazottakat visszahívták és újra alkalmazták. Ennek eredményeképpen a cégcsoport teljes alkalmazotti létszáma 13 százalékkal 85 219 főre nőtt.
A vállalatcsoport a 2021-22-es pénzügyi évben 2,2 milliárd dollár értékben költött új repülőgépek vásárlására, létesítményeinek modernizálására, valamint egyéb technológiai fejlesztésekre. Emellett folytatta a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, a fenntarthatóbb működésre, valamint az élővilág és az élőhelyek megőrzésére összpontosító környezetvédelmi stratégiájának megvalósítását.
Az Emirates légitársaság összesített utas- és teherszállító kapacitása 47 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben, párhuzamosan a járatok újraindításával a globális hálózaton.
A célállomások száma az év eleji 120-ról 140-re nőtt, az utasok száma megháromszorozódott (19,6 millió). Az üléskihasználtság az egy évvel ezelőtti 44,3 százalékról 58,6 százalékra nőtt.
Az Emirates A380-as óriásgépei pedig már 29 városba repülnek, köszönhetően az erős keresletnek. Ehhez kapcsolódik, hogy a légitársaság átvette az utolsó öt A380-as gépét, amelyen már kialakították a prémium turistaosztályt is. A flotta átlagos életkora 8,2 év, az egyik legfiatalabb a piacon.
A csoporton belül a légitársaság árbevétele 91 százalékkal 16,1 milliárd dollárra nőtt. A növekvő forgalom miatt a működési költségek 30 százalékkal emelkedtek, ezen belül az üzemanyag-kiadások megduplázódtak. A pénzügyi évet a légitársaság látványosan jobb eredménnyel zárta: a veszteség a tavalyi ötöde, 1,1 milliárd dollár lett.
Az Emirates légiáru-szállítással foglalkozó leányvállalata, a Sky Cargo árbevétele 27 százalékkal 5,9 milliárd dollárra, a szállított árumennyiség pedig 14 százalékkal 2,1 millió tonnára nőtt. A Sky Cargo részt vett a vakcinák globális elosztásában: mostanáig 1 milliárd adag oltóanyagot szállítottak az erre a célra speciálisan kialakított dubaji elosztóközponton keresztül.
A földi és fedélzeti kiszolgálással foglalkozó Dnata 30 millió dollár nyereséget termelt 2021-22-ben, miután árbevétele 54 százalékkal nőtt (1,6 milliárd dollár) az előző évihez képest. A vállalat növelte logisztikai kapacitásait Sydney-ben, megnyitotta vadonatúj központját a londoni Heathrow repülőtéren, és bejelentette első, teljesen automatizált telephelyének kialakítását az amszterdami Schiphol légikikötőben. Az utasellátó üzletág árbevétele 455 millió dollár volt, és 39,9 millió étel szolgáltak fel a fedélzeten az utasoknak.