Az amerikai ráhordó járatokat üzemeltető cég óriási üzletet kötött az Embraerrel
Száz darab Embraer E175-ös regionális repülőgép megrendeléséről írt alá kötelező érvényű szerződést a világ legnagyobb E-Jet üzemeltetője, az amerikai Republic Airways.
Száz MAX-et rendelt a Green Africa Airways
A nigériai start-up diszkont légitársaság 50 darab 737 MAX 8 kötelező érvényű, és ugyanennyi példány opciós megrendeléséről írt alá szerződést az amerikai gyártóval.
Digitális flottafelügyeleti és karbantartási rendszer a Wizz Airnél
A Wizz Air tíz évvel meghosszabbította szerződését a Lufthansa Technik Aviatar platformjának használatára, amely innovatív, digitális rendszert biztosít a légitársaság számára.
Minden hollandiai munkavállalóját kirúgja a Ryanair
Minden hollandiai pilótáját és légiutas-kísérőjét kirúgja az eindhoveni bázisbezárás után a Ryanair, amely szerint gazdasági körülmények állnak emögött, a szakszervezet szerint viszont megtorlás.
Kikosarazta a KLM az A350-eseket?
Sajtóértesülések szerint a KLM a korábbi tervekkel ellentétben mégsem venné át az Air France-KLM megrendeléséből a holland légitársaságnak szánt Airbus A350-eseket.
Az Emirates-szel szövetkezik a South African a túlélés reményében
Kibővítette code share megállapodását a haldokló South African Airways a dubaji Emirates légitársasággal, remélve, hogy a plusz utasok kihúzzák majd a veszteségből.
Hamarosan tulajdont szerez a Wow Airben az Indigo Partners
Miután befejeződött a pénzügyi nehézséggel küzdő izlandi fapados átvilágítása, a Wizz-tulajdonos amerikai befektetőcég megkezdi a felvásárlásának folyamatát.
Folytatja a terjeszkedést Lutonban a Wizz Air
További két Airbus A321-essel 11 repülőgépesre növeli Lutonban állomásozó flottáját, és hat új útvonalon indít járatokat a Wizz Air UK 2019 nyarától.
Trójai faló vagy ártatlan bárány az Air Italy?
Véleménycikkben marasztalja el a rangos Air Transport World az USA nagy légitársaságait, amelyek a Qatar-résztulajdon olasz légitársaság miatt ismét támadásba lendültek.
Argentínában terjeszkedik a chilei Jetsmart
Újabb dél-amerikai fapados lép a piacra, a Jetsmart induló argentin cégéhez megérkezett az első A320-as a hamburgi Airbus-gyárból.
Átvette utolsó Boeing 737-800-asát a Ryanair
Csaknem húsz év alatt több mint félezer példányt kapott az igáslóból az ír fapados, jövőre már az új generációs MAX-ok érkeznek a flottába.
Megfelezi a flottáját a bajban lévő izlandi Wow Air
A pénzügyi nehézségekkel küzdő fapados kivonja a megmaradt A330-asa mellett több A321-esét is, a húszból tizenegy repülőgépe marad, és nem kéri a lízingelni tervezett A330neókat sem.
Sem idén, sem jövőre nem lesz nyereséges a Malaysia Airlines
A korábbi tervektől eltérően az idén sem, és várhatóan jövőre sem termel majd nyereséget a Malaysia Airlines, de az üzemelés biztonsága nem kerül veszélybe.
Beadta a kártérítési igényét az Air Berlin az Etihad ellen
A csődbe ment német légitársaság 500 millió és 2 milliárd euró közötti összeget követel a pénzcsapot elzáró egykori résztulajdonos arab cégtől.
Kicsi, de erős: a Luxair nem adja fel a harcot
A luxemburgi, többségi állami tulajdonú légitársaság bár veszteséges, vizsgálja a géppark fiatalításának és bővítésének lehetőségeit, viszont befektetőt és szövetségi tagságot nem keres az európai árverseny közepette sem.
Szemet vetett a Hainanra az Air China
Dúl a háború Kínában a magán- és állami szféra között, az Air China ugyanis hírek szerint többször is tárgyalt egyik versenytársa, a magánkézben lévő HNA-csoport felvásárlásáról.
Átvette első Boeing 787-9-esét a Royal Air Maroc
Megérkezett Casablancába a marokkói nemzeti légitársaság első hosszabb törzsű Dreamlinere, különleges festésben, ezt még az idén követi az első 737 MAX is.
Négy A330-900neót rendelt a libanoni MEA
A légitársaság átfogó flottamegújítási programja részeként rendelte meg az új generációs Airbus-szélestörzsűeket, és még két példányra opciós szerződést is kötött.
Háromnapos sztrájkot próbál elkerülni az Air New Zealand
Az új-zélandi cég teljes karbantartói állománya beszüntetné a munkát, ráadásul közvetlenül karácsony előtt.
Csak idén összesen 26 évet késtek a gépek
Az idén október végéig a légi járatok összesített késése 14 millió perc volt, ez összeadva 26 évet tesz ki.
Csődvédelmet kért az Avianca brazil leányvállalata
Csődvédelmet kért az Avianca brazil leányvállalata, mert attól tart, a lízingcégek lefoglalják a gépeit, és így nem tudna tovább üzemelni.
Végleg bevonták a kuvaiti diszkont Wataniya Airways engedélyeit
Biztonsági okokra hivatkozva vonták be a cég engedélyét, a szóvivőjük szerint valakinek nem tetszett a cég gyors sikere.
Feltőkésítették az Adria Airwayst
Megkapta az első pénzinjekcióját az Adria Airways, a társaság törzstőkéjét 2019 első negyedévéig összesen 14 millió euróval emelik meg.
Embraer E190-esekre cseréli BAe-146-osait a WDL Aviation
A jövő évben az összes BAe-146-osától megválik a német wet-lease specialista.
Már két városba repül a Qatar Airways Kenyában
Kenya második legnagyobb, az Indiai-óceán partján fekvő városa a katari légitársaság második célpontja az afrikai országban a főváros, Nairobi mellett.