Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Hajtóművet fejlesztene az A330neóhoz a GE

Új hajtóművet fejlesztene az Airbus A330neóhoz a General Electric a GEnx-családra alapozva, hogy ezzel pótolja a Boeing-gépekre szóló kevesebb megrendelés miatt kieső bevételét.

Idegen tárgyakat találtak a 737 MAX gépek üzemanyagtankjában

Át kell vizsgálni a több mint négyszáz már legyártott, de a repülési tilalom miatt még át nem adott Boeing 737 MAX repülőgépet, mert a gyártó több repülőgép üzemanyagtankjában is idegen tárgyakat fedezett fel.

Az Egyesült Államok keresztbe feküdne a C919-projektnek

A Trump-kabinet azt fontolgatja: megtiltja az amerikai cégeknek, hogy alkatrészeket és berendezéseket adjanak el Kínának a Comac C919 programhoz.

Másfélszeresére növeli az európai gépekre kivetett büntetővámot az USA

Washington március 18-ával 10-ről 15 százalékra emeli az európai Airbus repülőgépeket sújtó büntetővámot.

A brazil ügyészség megtámadta a Boeing-Embraer egyesülést

Brazília helyettes főügyésze fellebbezést nyújtott be a versenyjogi hatóság azon határozata ellen, amely korlátozások nélkül engedélyezte a Boeing és az Embraer egyesülését.

Forgalomba állhat a kisebbik A330neo

Kiadta az Airbus A330-800 típusváltozat légialkalmassági tanúsítványát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).

Airbus: Nincs még itt az ideje új keskenytörzsű gép tervezésének

Az Airbus vezérigazgatója szerint még nincs itt az ideje, hogy elkezdjék egy új keskenytörzsű géptípus kifejlesztését, mert az A320neo programjában még várhatók újdonságok, és egyelőre nem áll rendelkezésre áttörést jelentő új technológia.

Az Airbushoz került az A220-program 75 százaléka, kiszállt a Bombardier

Az Airbus és Québec kormányzata viszi tovább az A220-as programot, miután a Bombardier teljesen kiszáll a partnerségből és ezzel a kereskedelmi repülőgépgyártásból is. 

Boeing: Keskenytörzsűvel nem lehet kényelmes „NMA-járatokat” repülni

A Boeing kereskedelmi alelnöke szerint a keskenytörzsű típusokból kifejlesztett, hosszabb távot repülni képes gépek nem elég kényelmesek ahhoz, hogy 4-5 ezer mérföldes utakat teljesítsenek vele.

Airbus vs Boeing: 274 – 0

Közel 60 éve nem volt példa arra, hogy a Boeing egyetlen egy új megrendelést sem szerzett januárban, 2020-ban ez is megtörtént. Eközben az Airbus lemondások nélkül 274 gép gyártására szerződött az év első hónapjában.

Csupaszárny koncepciót mutatott be az Airbus

Csupaszárny, úgynevezett "blended wing body" koncepciót mutatott be az Airbus a Singapore Air Show-hoz kapcsolódóan: a már repülési teszteken részt vevő MAVERIC betűszóra keresztelt modell a műszaki tartalmat hivatott demonstrálni.

Több mint ezer A321XLR eladásával számol az Airbus

Több mint ezer példány eladását tervezi az Airbus az A321-es ultranagy hatótávolságú XLR verziójából: a szingapúri légi szalon előestéjén tett nyilatkozat talán jelzés egy nagyobb megrendelésre.

Újabb szoftverhiba a 737 MAX-on, felhők a 777X fölött

A Boeing közlése szerint egy kisebb problémát fedeztek fel a repülési tilalommal sújtott 737 MAX-nál, eközben az FAA arra készül, hogy átgondolja a továbbfejlesztett típusváltozatok engedélyeztetését, ami a 777X épp zajló tesztprogramját hátráltathatja.

A légitársaságok is elkezdték vizsgálni saját Airbus-beszerzéseiket

Miután az Airbus megállapodott a francia, brit és amerikai hatóságokkal a korrupciós ügyeiben, a korábban megnevezett légitársaságok saját maguk is elkezdtek vizsgálódni

Húsz Embraer E175-öt rendelt a SkyWest Airlines

Húsz Embraer E175-ös regionális gépet vásárolt az amerikai SkyWest légitársaság, az üzlet piaci értéke listaáron számolva 972 millió dollár.

A Boeing kevesebb 787-est gyárt és újratervezést indít

Mivel kevesebb a megrendelés 787-esekre, a típus gyártási rátáját havi 10 darabra csökkentik 2021-re, a Boeing-vezér pedig részletezte korábbi szavait a tervezett 757/767-es utód átgondolásáról: utalt arra, hogy új szélestörzsű helyett keskenytörzsűről is szó lehet.

Orosz fedélzeti rendszereket kaphat 2023-tól az MSz-21

Oroszország minden jel szerint komolyan gondolja az Irkut MSz-21-es gyártásának függetlenítését a nyugati partnerektől, ennek újabb állomásaként hazai gyártású fedélzeti rendszerekkel szerelnék fel az új utasszállítót.

Kétmilliárd dolláros veszteségbe taszította a Boeinget a 737 MAX-válság

Jelentős veszteséggel zárta a 2019-es pénzügyi évet a Boeing, ugyanakkor a mélyrepülés csak átmeneti: hamarosan újra forgalomba állhat a 737 MAX, és az Embraerrel való egyesülés is jó úton halad.

Nem ért egyet az EASA és az FAA a Boeing 727-eseket...

Alternatív megoldásokat keres az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 727-esek üzemanyag-rendszerével kapcsolatosan felmerült a problémák kezelésére.

Megállapodott a hatóságokkal az Airbus a korrupciós ügyekről

Elvi megállapodást kötött az Airbus a francia, angol és amerikai hatóságokkal az ellene vesztegetés és korrupciós bűncselekmények miatt folyó eljárásban, több milliárd eurós önkéntes bírságot vállalva.

Teljesen kivonulhat a repülőgépiparból a Bombardier

Teljesen kivonulhat a Bombardier a repülőgépiparból, elemzők szerint a cégcsoport adósságai csökkentése érdekében eladhatja az utolsóként megmaradt, üzleti- és magángépek gyártásával foglalkozó üzletágát is.

További Boeing 777-es hajtóművek hibáira figyelmeztet az FAA

Az FAA újabb sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki további Boeing 777-esek hajtóműveire, ezzel bővült az érintett GE90-es altípusok listája is.

Újabb problémák a Rolls-Royce Trent hajtóműveivel

Soron kívül át kell vizsgálni az A380-asok Trent 900-as erőforrásait, a Boeing 787-esek Trent 1000-esei közül pedig többet át kell cserélni az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség direktívái szerint.

Levegőben a Boeing 777-9 prototípusa

Végrehajtotta első felszállását a Boeing 777X-család első tagja, a 777-9 prototípusa: a repülőgép január 25-én helyi idő szerint délelőtt emelkedett a levegőbe az everetti Boeing-üzem futópályájáról a szűzrepülésére.

Pár hónapon belül folytatódhat a 737 MAX gyártása

A Boeing új vezérigazgatója arra számít, hogy pár hónapon belül újra tudják indítani a 737 MAX gyártását, de a 757 utódjával kapcsolatos tervezés az elejétől indul újra.
Hirdetés
Translate »