Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Az Egyesült Királyságban és Japánban szerzett partnereket a Virgin Orbit

Az Egyesült Királyság űrügynöksége és a japán ANA Holding szinte egyszerre szállt be a Virgin Orbit projektjébe.

Újabb problémát fedezett fel a 737 MAX-tesztek közben az FAA

Újabb potenciális kockázatot tárt fel az FAA a 737 MAX típussal kapcsolatban, amelyet a Boeingnek ki kell vizsgálni és javítania kell, mielőtt a típus globális repülési tilalmát feloldanák

Space Jet: japán regionális gép újragondolva

Space Jet névre keresztelte át a Mitsubishi az eddig Mitsubishi Regional Jet (MRJ) márkanév alatt kifejlesztett kereskedelmi repülőgépét, amelyet így szinte teljesen új típusként mutattak be a párizsi légi szalonon.

400 millió dollárért hirdetik a Stratolaunch-ot

Egyetlen repülés után eladja a világ legnagyobb repülőgépét a tulajdonos Vulcan, a Stratolaunch-ért 400 millió dollárt kérnek.

Megszűnik a CRJ gyártása, átveszi a Bombardier-től a programot a Mitsubishi

A Bombardier kiszáll a kereskedelmi repülőgépek gyártásának piacáról, a CRJ gyártása 2020 második felében leáll, a támogató-infrastruktúrája pedig a Mitsubishi Space Jet típusát szolgálja majd.

Már az autóparkolóba is MAX-okat tesz a Boeing

Annyi átadásra, javításra váró 737 MAX gyűlt össze a Boeing rentoni gyárában, hogy már az autóparkolókba is be kell állítani egy-egy példányt.

Az utóbbi évek egyik leggyengébb eladási számával zárult az 53. Paris...

Az értékesítési versenyt az Airbus nyerte, amely 383 példányról állapodott meg, mögötte a Boeing 232 darabos eladással zárta a légiszalont. A show sztártípusa az A321XLR lett, amelyből összesen 226 példányra érkezett igény.

Több mint 180 neót és XLR-t adott el az Airbus a...

Ötven Airbus A321XLR-t rendelt az American Airlines és ugyancsak ötvenet az Indigo Partners, amelyből húsz példányt állít forgalomba a Wizz Air 2023-tól, a Boeing pedig 12 darab 777-est értékesített a Paris Air Show harmadik napján. Összefoglaló.

FAA: módosítania kell a Boeingnek a MAX-ok javításával kapcsolatos dokumentációt

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) módosításokat kért a Boeingtől a 737 MAX-ok javításával kapcsolatos dokumentációban. A típus a hatóság szerint év vége körül állhat újra forgalomba.

Csendes kezdés utáni izgalmak a Paris Air Show második napján

Nagyobb aktivitás volt tapasztalható az üzletkötések terén a show második napján, a Boeing 35 Dreamliner mellett meglepetésre a délutáni órákban 200 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az IAG-csoporttal, de a kisebb gyártók is aktívak voltak. Összefoglaló.

Boeing: 6800 milliárdos biznisz lesz a repülőgépgyártás a következő 20 évben

A Boeing friss előrejelzése szerint 6800 milliárd dollár értékben rendelhetnek a légitársaságok és lízingcégek új repülőgépeket a következő húsz évben.

A Rolls-Royce-nak adta el eAircraft üzletágát a Siemens

A Siemens és a Rolls-Royce ma a Párizs-Le Bourget-i nemzetközi repülőipari szakkiállításon írta alá azt a szerződést, amely szerint a brit céghez kerül a német vállalat hibrid és elektromos hajtásrendszereken dolgozó eAircraft részlege, a mintegy 100 fős magyarországi telephely is átkerül.

Felpörögnek a Longview Aviation által felvásárolt gyártási programok

Megérkezett az első megrendelés a 2024-ben szolgálatba állítható CL-515 tűzoltógépre, és jól halad a Q400-program átvétele is a kanadai befektetőcsoport repülőgépgyártóinál.

Főszerepben az Airbus, a Boeing, és az Embraer típusai a párizsi...

A párizsi légiszalonon a katonai, és kifejezetten manőverezésre, bemutatókra tervezett típusok mellett hagyományosan kereskedelmi típusok is demonstrálják képességeiket meglévő, vagy potenciális vevőik és a nagyközönség előtt. 

Airbus vs Boeing – Párizs előtti csend májusban

Nagyon behúzták a féket a megrendelések tekintetében a nagy gyártók az év ötödik hónapjában, az Airbus egyetlen gépre kötött szerződést, a Boeing egyre sem.

Az A321XLR bejelentésével és több mint 100 gép eladásával indított az...

Június 17-én, hétfőn reggel megnyitotta kapuit a Paris Air Show, az Airbus elindította a 8700 km-es hatótávú A321XLR programját, és több mint száz repülőgép eladását is bejelentette, a Boeingnél azonban csendesen kezdődött a légiszalon. Az első nap összefoglalója.

Elindította az Airbus az A321XLR-programot

A párizsi légiszalon első napján az Airbus bejelentette az A320neo-család legújabb, egyben legnagyobb hatótávolságú tagját, az A321XLR-t, amellyel a piac közepének hívott szegmensben szeretné megerősíteni pozícióját. 

Világrekorder lett a CFM56-os hajtóműcsalád

A CFM56-os lett a világ első hajtóműcsaládja, amely átlépte az 1 milliárd repült órát. Ezzel együtt elhódította a leggyorsabban összegyűjtött óraszám címét.

Elbúcsúzott az utolsó Fokker 100-asától a Helvetic Airways

Elbúcsúzott utolsó Fokker 100-asától a svájci Helvetic Airways, alig maradt pár darab a típusból Európában, ami még üzemel.

A Wizz Air befektetőjével is tárgyal az Airbus a nagy hatótávú...

Tárgyalásokat folytat az Airbus a nagy hatótávú A321XLR eladásáról a Wizz Airben is meghatározó, amerikai Indigo Partners céggel, a tovább növelt hatótávolságú variáns programját egyre valószínűbb, hogy bejelenti az európai gyártó a Paris Air Show idején.

Jelentős elmaradásban van az ATR a gépátadások terén

Jelentős elmaradásban van a gépátadások, és így a pénzszerzés terén az ATR, amelyet a Reuters szerint az el nem adott gépek mellett a pilótahiány is húz.

SpaceJet néven folytatja pályafutását a Mitsubishi MRJ programja

SpaceJet-re kereszteli át a Mitsubishi az MRJ-programot, a 90-es típus M90 kódnévvel kerül forgalomba, és érkezik majd a kisebb befogadóképességű M100-as variáns is.

Boeing 777: 25 éve a levegőben

Pontosan 25 éve, 1994. június 12-én hajtotta végre szűzrepülését a Boeing 777-es prototípusa.

A GE9X hajtóművek problémája miatt tovább csúszhat a Boeing 777X szűzrepülése

A probléma miatt a GE-nek módosításokat kell elvégeznie a GE9X-hajtóműveken, az első felszállást csak ezt követően hajtja majd végre a prototípus, már a javított erőforrásokkal.

Fél évszázada lépte át először a hangsebességet kereskedelmi utasszállító

1969 június 5-én a kereskedelmi utasszállítók között elsőként a szovjet Tu-144 lépte át a hangsebességet, megelőzve a Concorde-ot.
Hirdetés
Translate »