Hivatalosan is köszöntötték Budapesten az október végétől az Air France helyett Párizs és Budapest között közlekedő Joon légitársaság járatát.

Az Air France kódja alatt, változatlan járatszámmal közlekednek a járatok, amelyeket mostantól a fiatalos imázsú Joon teljesít majd. A csütörtöki, F-GKXY lajstromú, közel 9 éves Airbus A320-ast a szokásoknak megfelelően vízsugárral köszöntötték a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Jean-Michel Mathieu, a Joon vezérigazgatója az ünnepélyes járatköszöntőn azt hangsúlyozta, hogy a légitársaság merőben más utazási élményt nyújt már azzal is, hogy a légiutas-kísérők formaruhája nem megszokott, és 60 százalékban újrahasznosított műanyagból készült.

Fotó: AIRportal.hu

Az üzemelés első évében 3 millió utast szállítanak majd, 15 géppel 15 célállomás érhető el, és biztosítják az átszállást. A gépek fedélzetén streaming technológiával saját hordozható eszközön lehet filmet nézni, és az Air France-hoz hasonlóan van business és economy kabin is, a foglalásokat az Air France rendszere kezeli, amely a járatkeresésnél a Joon és az Air France járatait is felkínálja.

A vezérigazgató elmondása szerint céljuk, hogy kitapogassák a jövő utazási élményét, és igényeit, bár arra részletesen nem tért ki, hogy ez mit takar pontosan.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jost Lammers, a Budapest Aiport vezérigazgatója elmondta, hogy a légitársaság érkezésével új termék jelenik meg a magyar piacon és a franciák megtartják piacvezető szerepüket Budapesten, hiszen naponta ők kínálják majd a legtöbb járatot Párizsba.

Fotó: AIRportal.hu

Emellett megjegyezte, hogy megkezdték a 3-as terminál terveinek véglegesítését, és a projekt a jövő év elején elindul.

Budapest és Párizs között éves szinten az utasforgalom idén elérheti a 700 ezret, a francia főváros továbbra is a második legnépszerűbb célállomás Ferihegyről London után.