Légitársaságok

Légitársaságok hírei: hagyományos, low-cost légitársaságok, légiszövetségek hírei, útvonalahálózat- és flottafejlesztés, üzletfejlesztés, pénzügyi eredmények, trendek

» A cargo légitársaságok, légiáru-szállítás hírei 2021-től új kategóriában jelennek meg!

Nyugdíjazza öreg Boeing 737-eseit az Air Serbia

2020-ban, az eredetileg tervezetthez képest hat évvel később végleg megválik Boeing 737-300-asaitól az Air Serbia chartercége az Aviolet. A legidősebb példány a belgrádi repülőgép múzeumba kerülhet.

Orosz repülőgépeket vásárolna a Syrian Air

Mivel a nemzetközi szankciók miatt nem juthat az Airbus vagy a Boeing gyártmányaihoz, az Irkut MSz-21-es iránt érdeklődik a szíriai állami légitársaság vezetője.

Az Emirates is csatlakozik az Easyjet átszállási programjához

London-Gatwick reptéren újabb átszállási lehetőséget kínál a brit diszkont, ezúttal a dubaji légitársasággal állapodott meg.

17 százalékkal nőtt az easyJet adózott eredménye

Tizenhét százalékkal növelte adózott eredményét az angol easyJet a szeptember 30-ával végződött teljes pénzügyi évben az előző évihez képest, a tegeli üzem százmillió eurós kiesését okozott a cégnek.

PIA: lefújták a privatizációt, újabb állami mentőövet kap a légitársaság

Újabb mentőövet nyújtott a hosszú idő óta súlyos pénzügyi gondokkal küzdő Pakistan International Airlinesnak (PIA) többek közt állami bankgarancia formájában a pakisztáni kormányzat, a privatizációt lefújták, a cég szigorú állami felügyelet alatt működik tovább.

Közel hatmilliárd dollár értékben rendelt 737 MAX 8 gépeket a dél-koreai...

Dél-Korea első low-cost légitársasága negyven darab Boeing 737 MAX 8 kötelező érvényű megrendeléséről, plusz tíz példány opciós vásárlásáról állapodott meg az amerikai repülőgépgyártóval.

Kivezeti az egyszer használatos műanyagokat a fedélzetről az Air New Zealand

Kivezeti az egyszer használatos műanyagok használatát a gépek fedélzetéről az Air New Zealand, 24 millióval kevesebb műanyagot használ fel a társaság egy év múlva.

Boeing 737-esekre áll vissza a Czech Airlines

Elbúcsúznak a megmaradt A319-esek, a tulajdonos Travel Service egyik Boeing 737-ese már meg is kapta a cseh nemzeti légitársaság arculatát.

Nincs elég pilóta, ezért elhalasztaná több ATR 72-es átvételét az IndiGo

Nincs elég pilóta a regionális gépekhez a diszkont cégnél, ezért azok átadásának átütemezését kérik az európai gyártótól.

Joyce: nem kell marasztalni a oneworldben Qatar Airwayst

Alan Joyce szerint ha a Qatar Airways előnytelennek érzi a szövetségbeli tagságot, akkor jobb ha távozik a onewolrdből.

Nem tud majd teljes terheléssel ultrahosszú utakat megtenni a Qantas

Részben fel kell adnia terveit a Qantasnak, amely Sydney-ből indítana ultrahosszú járatokat Európába és az Egyesült Államokba.

Winkelmann: azért kerültem az Air Berlinhez, hogy eladjam

Az Air Berlin utolsó vezérigazgatója, Thomas Winkelmann azért került a már akkor bajban lévő céghez, hogy azt eladja, de az Etihad nem tudta kivárni a folyamat végét.

Dreamlinerrel repül Bécsbe az Eva Air májustól

Boeing 787-9 Dreamliner repülőgépekre cseréli 2019. május 9-től az Eva Air az eddig használt Boeing 777-300ER típusú repülőgépeket a Tajpej - Bécs - Tajpej és a Tajpej - Bangkok Bécs - Bangkok - Tajpej útvonalon.

Hatalmas mértékben csökkent az Emirates profitja

A mostani üzleti év első feléről drámai adatokat közölt a dubaji légitársaság, a növekvő üzemanyagár megtette a hatását, így a cégvezetés a következőkben kemény időszakra készül.

Több repülőgépétől megválik a Jet Airways

Átszervezési és megtakarítási tervének keretében hat Boeing 777-esétől és minden előző generációs, öregebb Boeing 737-esétől megválik az indiai Jet Airways.

Hat interkontinentális útvonalon veti be a legnagyobb Dreamlinert a United

A United Airlines megnevezte azt a hat útvonalát, amelyeket 2019 tavaszától már a a légitársaság a napokban forgalomba állított legnagyobb befogadóképességű Boeing 787-10 Dreamlinerei teljesítenek.

Elhagyja a Skyteam légiszövetséget a China Southern Airlines

Kína legnagyobb légitársasága hivatalosan is bejelentette, hogy január 1-től nem újítja meg tagságát a Skyteam légiszövetségben. A döntés egyáltalán nem meglepő.

A Binter Canarias lesz az Embraer E195-E2 első üzemeltetője

A brazil repülőgépgyártó bejelentette, hogy a spanyol Binter Canarias légitársaság lesz az Embraer E2-es család legnagyobb befogadóképességű változatának az indító légitársasága.

Forgalomba áll az első nagy hatótávú Airbus A321LR

Átvette a megnövelt teljesítményű A321neo első példányát a bevezető légitársaság, az izraeli Arkia nagyobb terheléssel, több utassal kívánja repülni, így nem használja ki az LR változat lehetséges teljes hatótávolságát.

A brit Flybe lehet az európai konszolidáció és a magas olajárak...

Vevőt keres a brit Flybe Group, vagy összeolvadna más légitársasággal, miután nem jött össze a cég eladása az ír Stobart Groupnak és a Flybe a magas olajárak, gyenge kereslet és a brexit miatt gyengélkedő font miatt kénytelen volt profit figyelmeztetést kiadni.

Több mint húsz keskenytörzsű rendeléséről dönthet Royal Jordanian

A Royal Jordanian stratégiai átalakításának részeként 23 darab új keskenytörzsű repülőgépet szeretne vásárolni, de a magasabb üzemanyagárak miatt nem túl fényesen alakulnak az eredmények.

A Helvetic akár nyolc E190-E2-ese repül a Swiss hálózatán 2019-től

Kiterjeszti együttműködését a Swiss International Air Lines (SWISS) és a szintén svájci Helvetic Airways.

Lufthansa: az Air Berlin és az A320neók okozzák a legtöbb gondot

A Lufthansa-csoport vezérigazgatója a társaság egyik legnagyobb problémájának nevezte, hogy fele annyi Airbus A320neót kaptak eddig, mint tervezték és az üzemelés is nehézkes: a napi repült óraszám a fele annak, mint amit a teljesítenie kellene.

LOT: 2 millió eurójába került a társaságnak a kéthetes sztrájk

A LOT vezérigazgatója szerint nagyjából 2-3 millió euróskárt okozott a két hetes sztrájk a légitársaságnak. Rafal Milczarski szerint ennek hátterében a cég fejlődése is áll, és szorgalmazta az új varsói repülőtér építésének felgyorsítását.

Akbar Al Baker: Európa nem tudja növelni versenyképességét

Akbar Al Baker rendkívüli szkepticizmusának adott hangot azzal kapcsolatban, hogy Európa képes lesz-e végrehajtani azokat a változtatásokat, amelyek versenyképességének megőrzése érdekében meg kell hoznia.
Hirdetés
Translate »