Eladás-visszlízinggel próbál 737 MAX vásárlásra ösztönözni a Boeing
Mivel a lízingcégeken kívül másnak nem nagyon van tőkéje és akarata új gépeket finanszírozni, a Boeing alternatív úton próbálja vonzóbbá tenni a 737 MAX-ot.
Még több módosítást vár el az EASA a 737 MAX-on
Az eddigieknél is több módosítást vár el a 737 MAX repülésirányító rendszerében az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, bár ezek nélkül is újra kiadják majd a légialkalmassági engedélyt, a típuson 2021-ig módosítani kell az amerikai felügyelet szerint is.
Felére csökkenti a gyártást és kétszáz főt leépít az ATR
Jelentős megszorításokba kezd a gazdasági válság miatt az ATR, több mint kétszáz főt elbocsájtanak, és tavalyhoz képest fele annyi gépet gyártanak.
Átadta az 1600. E-Jetet az Embraer
A svájci Helvetic Airways vette át az Embraer E-Jet ezerhatszázadik példányát, a brazil gyártó azonban állami segítségre szorul, a kútba esett Boeing-együttműködés és a járvány hatásai miatt.
Leállíthatta a Boeing a 747-es típus értékesítését
Már nem hajt a Boeing a 747-esre szóló megrendelésekért, a meglévőket még teljesítik, aztán 2022-ben véget érhet a Jumbo sorozatgyártása egyes értesülések szerint.
Lezárult a Boeing 737 MAX hatósági berepülése
Az amerikai hatóság pilótái és mérnökei az elmúlt három nap alatt hajtották végre az ellenőrző repüléseket a legkisebb befogadóképességű, Boeing 737 MAX 7 prototípusával.
A Boeing annak idején elhallgatta a 737 MAX új átesésvédelmi rendszerét...
A Szövetségi Légügyi Hatóság annak idején nem kapott a gyártótól megfelelő információt a 737 MAX új átesésvédelmi rendszeréről egy friss minisztériumi jelentés szerint, a katasztrófák egyik okaként megjelölt MCAS-t csak 2019 januárjában tudta átnézni.
Autonóm üzemmódra is képessé tett egy A350-est az Airbus
Sikerrel zárult az Airbus kétéves programja: a cél az, hogy a gyártó repülőgépei önállóan, automata üzemmódban is gurulhassanak, valamint szálljanak fel és le.
Megszüntet 15 ezer álláshelyet az Airbus
A koronavírus-járvány hatására kialakult válság és így a gyártás kényszerű visszafogása miatt 15 ezer álláshelyet szüntet meg az Airbus, minden jelentős bázisán.
Két évig 40 százalékkal kevesebb repülőgépet gyárt az Airbus
A következő két évben a járvány előtt tervezetthez képest 40 százalékkal kevesebb repülőgép gyártását tervezi az Airbus a vezérigazgató szerint. Iparági becslések alapján 14-20 ezer álláshely szűnhet meg a cégnél.
Indulhat a 737 MAX hatósági ellenőrző repülése
A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) megadta az engedélyt a Boeingnek a 737 MAX javítása utáni hivatalos tesztrepülésekre, így hétfőn meg is kezdődött a munka az első úttal.
Nem bombázóból lesz az új orosz szuperszonikus utasszállító
Letett a bombázóból továbbfejlesztett szuperszonikus utasszállító terveiről az UAC, helyette egy szuperszonikus üzleti repülőgép (SBJ) kidolgozásába fog bele az orosz repülőgépipari konzorcium.
Hibát találtak a Boeing 777-esek üzemanyagszint-jelző rendszerénél
A tankolt kerozin mennyiségének külön ellenőrzésére utasította a Boeing 777-esek személyzetét az USA légügyi hatósága, a gyártó már elkezdte a jelzőrendszer hibájának javítását.
Új vevőre találhat a kétéltű orosz tűzoltógép, de még problémás a...
Két Berijev BE-200ES kétéltű repülőgép segít be Törökországnak az erdőtüzek elleni harcban, ha az orosz típus beválik, rendelhetnek is belőle.
Konténereket fejleszt két cég a szélestörzsű utasszállítók kabinjába
A közös találmánnyal hamarosan szabványosítva kerülhetnek áruszállító konténerek Airbus és Boeing szélestörzsű gépek utasfedélzetére, a tűzbiztonságról is gondoskodva.
Toulouse-ba ért az utolsó legyártandó A380-as törzsét szállító konvoj
Toulouse-ba ért az a közúti konvoj, amely az utolsó legyártandó Airbus A380-as törzsét szállította a végösszeszerelő sorra. Tizenhat évig közlekedtek a túlméretes szállítmányt magukkal cipelő kamionok.
Nagyobb hatáskört adhatnak a Szövetségi Légügyi Hatóságnak
Benyújtották az Egyesült Államok Szenátusának azt a törvényjavaslatot, amely megreformálná a repülőgépek engedélyeztetési eljárását, több eszközt adva az FAA-nek a Boeing 737 MAX körüli ügyek miatt.
Elkészült a 737 MAX új szoftvere, júliusban vizsgázhat a típus
Elkészült a Boeing 737 MAX új repülésirányító szoftvere, az utolsó simításokat a következő hetekben végzik el, így júliusban vizsgázhat a típus, de a járvány miatti helyzet lassíthatja az engedélyek újbóli kiadását.
Már 2023-ban bemutatkozhat az áruszállító 777X
Hamarabb jöhet a Boeing új generációs 777 típuscsaládjának teherszállító változata, mert a koronavírus-járvány miatt nagyobb potenciál van az árufuvarozásban, és lehet, hogy a gyártó leállítja a 747-es programot.
Ezreket küldenek el az Emirates-től, évekig súlyos veszteségek lehetnek a légicégeknél
Elkezdődtek az elbocsátások az Emiratesnél, két év alatt 100 milliárd dollárt veszíthetnek a légicégek. Siralmas értékesítési adatokat közölt az Airbus és a Boeing, 5 milliárd dolláros állami segítséget kapott a Cathay Pacific.
15 milliárd euróval támogatja a légiközlekedési ipart a francia állam
2033-35 körül állhat forgalomba az A320neo család utódja, az európai gyártó 6-8 éven belül állhat elő a jelenlegi sorozatnál 30%-kal kisebb fogyasztású, akár zéró károsanyag-kibocsátású hidrogén alapú technológiát is alkalmazó demonstrátorral.
Szerkezetkész a modernizált változatú Il-96-os prototípusa
Készen van az első Iljusin Il-96-400M nagy hatótávolságú, szélestörzsű utasszállító sárkányszerkezete, a szárnyakat és a törzset összeszerelték a VASO gyárában.
Uniós roncsprogramot szeretne az Airbus
Az Európai Unió által támogatott roncsprogramot szeretne az Airbus, amelynek részeként a régi repülőgépek leadása és újak vásárlása esetén jelentős támogatást kapnának a légitársaságok.
A világ legnagyobb kéthajtóműves cargogépe lesz a Boeing 777-300ER átalakított változata
Megkezdte a Israel Aerospace Industries (IAI) az első Boeing 777-300ER utasszállítóból áruszállítóvá alakítását, a konstrukció hosszabb távon a legjobb alternatíva lehet az előző generációs, egyre drágábban üzemeltethető típusok leváltására.
Perrel fenyegeti az Airbus a repülőgépeket át nem vevő ügyfeleit
Perrel fenyegette meg az Airbus azokat az ügyfeleit, amelyek nem veszik át a szerződés szerinti időre elkészült repülőgépeket, de a vezérigazgató reméli, legtöbb partnerükkel meg tudnak majd állapodni.