Az évtized végéig 4000, főként adminisztratív dolgozójától válik meg a Lufthansa-csoport, amely egyebek mellett a működés központosításával javítaná pénzügyi mutatóit, a nagy hatótávú flottát pedig egységesíti és modernizálja.
A müncheni Capital Markets Day rendezvényen ismertette hosszú távú stratégiáját és új pénzügyi céljait a Lufthansa-csoport. A vállalat az erről kiadott közleménye szerint a szinergiák maximális kihasználására, a csoporton belüli együttműködés mélyítésére és a hatékonyság növelésére törekszik.
Ennek része a hálózatos légitársaságok, a Lufthansa, a Swiss, az Austrian, a Brussels Airlines és az ITA Airways szorosabb integrációja és a működés központosítása, amelynek részeként – mint korábban megírtuk – a jövő év elejétől számos fontos üzleti és irányítási funkciót von el a frankfurti központ a taglégitársaságoktól.
A folyamatok egyszerűsítése, illetve a digitalizáció és automatizáció révén az évtized végéig 4000, főként adminisztratív pozíciót szüntet meg a cégcsoport.

A cél, hogy a vállalat a 2028 és 2030 közötti időszakra 8–10 százalékos kiigazított üzemi eredményráta mellett 15–20 százalékos tőkemegtérülési mutatóval és éves szinten 2,5 milliárd eurót meghaladó szabad készpénzállománnyal rendelkezzen.
A Lufthansa-csoport 2030-ig a tervek szerint 230 új repülőgépet állít forgalomba, amelyből mintegy 100 szélestörzsű, ennek köszönhetően a flotta a jelenlegi 782 gépről 2030-ra várhatóan 814-re bővül, körülbelül egynegyedük lesz kétfolyosós, nagy hatótávú típus.
A vállalat fokozatosan kivonja régebbi típusait, a jövő évben búcsúznak a Brussels Airlines és a Discover által üzemeltetett Airbus A330-200-asok, valamint az Austrian Airlines Boeing 767-300-asai és a Lufthansa A340-600-asai is.
A Lufthansa Boeing 747-400-asai, valamint a Lufthansa és Swiss A340-300-asai 2027-ig maradnak forgalomban, míg az Austrian 777-200-asai 2028-ig.
A négyhajtóműves típusok közül csak az Airbus A380-as és a Boeing 747-8 marad a flottában az évtized végén túl, de előbbi kivonásának dátuma még kérdéses.

A csoport jövőbeli szélestörzsű flottájának gerincét a Boeing 787-9 és 777-9, valamint Airbus A350-900-as, -1000-es és az A330neo alkotják majd, de utóbbit csak az olasz ITA Airways üzemelteti.
Az új generációs típusok aránya a flottában a mostani 27 százalékról 2030-ra 58 százalékra bővül, a változatosság csökkentése a jelenlegi 13-ról 6-9 típusra, valamint a modernizáció jelentős előnyökkel jár az alkatrészellátás, a karbantartás és a személyzet beosztása terén is – mutat rá a cég.
A csoporton belül a szabadidős és pont-pont forgalomra továbbra is a diszkont Eurowings összpontosít majd, amelynek flottája, mint megírtuk, Boeing 737 MAX gépekkel bővül. A Lufthansa Cargo egy több mint félmilliárd eurós beruházással bővíti frankfurti bázisát, szilárd pozíciót építve a légiáru-szállítás piacán és azon belül is hangsúlyosan az e-kereskedelmi szegmensben.