Címke: EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség
A LOT-nál is újra forgalomba állt a Boeing 737 MAX
A lengyel nemzeti légitársaság is megkezdte Boeing 737 MAX 8-asainak újbóli forgalomba állítását, miután az európai hatóság feloldotta a típusváltozat repülési tilalmát.
Kitilthatják az EU területéről a Szuhoj Superjet bizonyos példányait
Az európai uniós hatóság, az EASA kilátásba helyezte, hogy kitilt egyes Szuhoj Superjeteket, mert nem ért egyet azzal, hogy az orosz hatóság elrendelte a vészkijáratok nyitását segítő tápellátási rendszer kiiktatását.
Át kell vizsgálni az Airbus A320 típuscsalád szélvédőit
Egy A319-es incidense miatt az EASA direktívát tervez kiadni, az intézkedés az új generációs neo változatot is érinti.
Aggódik a Boeing az Airbus A321XLR biztonságossága kapcsán
Az Airbus A321neo extra nagy hatótávú változatának üzemanyag-rendszerével kapcsolatos aggályokra figyelmeztette az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséget (EASA) a Boeing.
Még hiányoznak az engedélyek a kormány Airbus A330-asának kereskedelmi üzemeléséhez
Még mindig hiányoznak a szükséges engedélyek ahhoz, hogy a Katarból megvásárolt kormányzati áruszállító gép kereskedelmi járatokat üzemeltessen, a Wizz Air dolgozik ezek beszerzésén.
Anyagfáradást gyanítanak a szakértők a United baleseténél
A szakértők eddigi adatok alapján anyagfáradást gyanítanak a Boeing 777-es szombati baleseténél, de a Boeing 747-es aznapi hasonló incidensével egyelőre nem látni összefüggést.
Környezetvédelmi minősítést vezethet be a repülésben az EU
Hírek szerint az unió azt tervezi, hogy a járatokra és a repülőgép-típusokra bevezeti a háztartási eszközökhöz hasonló környezetvédelmi besorolást.
Szigorúbban ellenőrzi a 777X-et az európai hatóság
A Boeing új szélestörzsű típusának a gyártó által vártnál szigorúbb és mélyrehatóbb vizsgálatokon kell átmennie, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség több rendszerével is elégedetlen. Eközben az Emirates 777X rendelései harmada helyett inkább Dreamlinereket venne át.
Csak 2023-ban áll forgalomba a 737 MAX 10
A 777X után a Boeing újabb típusnál jelentett be halasztást, ezúttal a legnagyobb MAX, a 10-es verzió kereskedelmi forgalomba állását tolták el 2023-ra.
Újra repülhet Európában a Boeing 737 MAX
Feloldotta a Boeing 737 MAX típuscsalád repülési tilalmát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is, előírva a szükséges módosításokat.
Akár egy pilóta is vezetheti majd az utasszállítókat az EASA terve szerint
Az európai hatóság legújabb terve szerint fokozatosan terjedhet el az egypilótás üzem a kereskedelmi járatok fedélzetén, de még számos fontos kérdést tisztázni kell addig.
A 737 MAX elég stabil az MCAS nélkül is, de a Boeing ragaszkodott hozzá
Az Airbusszal való versengés, a Next Generationtől való eltérő viselkedés miatt alkotta meg a Boeing az MCAS-t, amit a drága pilótaképzés elkerülése érdekében hallgattak el.
Vége az automatizmusnak, ezentúl saját vizsgálatokat is lefolytat az uniós légügyi hatóság
Az uniós hivatal az eddigi gyakorlathoz képest már nem fogadja el automatikusan az amerikai FAA által kiadott engedélyeket, hanem önállóan is vizsgálódik - mondta a hatóság vezetője, aki reméli, az emberek bíznak a hatóság munkájában.
Újabb képességeket kapott az Airbus H135 helikopter
Mintegy 120 kilogram plusz tömeggel is felszállhat mostantól az Airbus H135 könnyűhelikopter, ez lehet hasznos teher vagy üzemanyag is, emellett már egyetlen pilótával is repülhető műszeres eljárás szerint.
Fontos engedélyeket szerzett meg a Fusion 212 és magyar gyártója
Németországban ultrakönnyű kategóriás engedélyt, Kenyában típus- és légialkalmassági bizonyítványt szerzett a Magnus Aircraft repülőgépcsaládja, a gyártó pedig megkapta az EASA jóváhagyását a tervezési eljárásaira.
Szakmai szervezetek szerint egyre több pilóta esik ki a gyakorlatból
Egyre több testület fejezi ki aggodalmát amiatt, hogy a pilóták az utazási korlátozások és így kevesebb járat miatt kiesnek a gyakorlatból, nemrég történt is egy incidens részben ezért.
Az EASA közzétette a 737 MAX európai visszatérésének követelményeit
Az uniós légügyi hivatal is kiadta saját légialkalmassági direktívájának tervezetét, amely hasonló az USA hatóságának követelményeihez, de két fontos eltérést tartalmaz.
Januárig eltart a 737 MAX engedélyezése az EU hatóságánál
Korábban novemberre ígérte, de végül jövő év elején fogja jóváhagyni az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 737 MAX újbóli forgalomba állítását az unióban.
Magyarország legnagyobb pilótaképző szervezetét hozta létre az Airwin és a Flycoop
Oktatási szövetséget kötött Magyarország két pilótaképzéssel foglalkozó meghatározó cége, az Airwin Repülőiskola Kft. és a Fly-Coop Légi Szolgáltató Kft.
Forgalomba állt az első áruszállítóvá alakított A321-es
Az első A321P2F a Qantasnál állt forgalomba, és az ausztrál postának teljesít járatokat.
A kínai hatóság továbbra sem adott határidőt a 737 MAX jóváhagyására
Bár az amerikai és európai hatóságok már jelezték, hogy valószínűleg novemberben újra kiadják a 737 MAX légialkalmassági engedélyét, a kínai illetékesek továbbra sem adnak meg erre határidőt.
A légiközlekedés újraindításáért létrejött nemzetközi összefogáshoz csatlakozott a Budapest Airport
A Budapest Airport hivatalosan is csatlakozott az EASA és az ECDC közös kezdeményezéséhez, az ajánlás egy meghatározott protokoll mentén az utazás újraindítását célozza.
Év végén már repülne a 737 MAX-ekkel az American Airlines
Még az év vége előtt elindítaná az első, Boeing 737 MAX-szel teljesített jártait az American Airlines, amennyiben a hatóság novemberben megadja az engedélyt a típus használatára.
Elégedett a 737 MAX változtatásaival az EASA vezetője
Bár szeptemberben Patrick Ky még korábbra várta, a mostani nyilatkozata szerint a típus csak valamikor az év végén állhat újra forgalomba, a harmadik állásszög-szenzor pedig két év múlva jelenhet meg.
Átadta az 1500. A330-ast az Airbus
Az A330-900neo a Delta Air Lines-hoz került, a minap pedig az uniós hatóság kiadta a tanúsítást a megnövelt felszállótömegű változatra, ami jelentős hatótáv-növekedést jelent ugyanakkora terhelésnél.