Címke: légiforgalmi irányítás
Jelentkezz légiforgalmi irányítónak – a HungaroControl a kezedbe adja az irányítást!
Jövő ősszel indul a HungaroControl légiforgalmi irányító képzése. A magyar és a Koszovó feletti magas légtérben közlekedő légi járművek irányításáért felelős vállalat már idén megkezdte a légiforgalmi irányítók toborzását.
Drónészlelés miatt korlátozták Ferihegy forgalmát hétfőn este
Drónészlelés miatt korlátozták a budapesti repülőtér forgalmát hétfőn este 9 óra körül több mint fél óra időtartamra.
Közeleg a határidő, de az amerikai kisgépek nagy részéből még hiányzik az ADS-B
A január elsejei határidő ellenére az amerikai üzleti sugárhajtású gépek közel negyede, míg a légcsavarosok fele nincs még felszerelve az ADS-B berendezéssel.
Paradigmaváltás előtt a légiközlekedés európai szabályozása
Az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky – SES) teljes körű végrehajtásáról szóló nyilatkozatot írtak alá 2019. szeptember 11-én, Brüsszelben Európa vezető légiközlekedési szövetségei.
Idén is meghaladhatja az egymilliót a HungaroControl által kezelt gépek száma
Becslések szerint idén is átlépi majd a HungaroControl által kezelt gépek száma az 1 milliót, akárcsak tavaly - nyilatkozta Szepessy Kornél, a HungaroContol vezérigazgatója az AIRportal.hu-nak. A forgalom összetételében azonban némi átrendeződés van: az átrepülő forgalom csillapodni látszik.
Kabinnyomás-probléma miatt szakította meg útját Budapesten a Lufthansa járata
A járatot teljesítő Bombardier CRJ-900LR típusú repülőgép személyzete információink szerint a pilótafülke szélvédőjének repedése és kabinnyomás-csökkenés miatt döntött az út megszakítása mellett.
Két svájci reptéren is elindították a drónos tájékoztató szolgálatot
A svájci légiforgalmi irányító szolgálat két repülőtér körzetében, Genfben és Luganóban is elkezdte a drónos tájékoztató szolgálatot.
Csökkenti az FAA az óceánok fölötti elkülönítést 2022-től
A jelenleginél hatékonyabbnak tartott, ADS-C rendszerrel figyeli 2022-től az óceánok fölötti légiforgalmat az USA Szövetségi Légügyi Hatósága (FAA).
Több mint egy órára felfüggesztették Gatwick forgalmát szerda este
Az érintett utasoknak azt javasolják, hogy ellenőrizzék járatuk státuszát és lépjenek kapcsolatba a légitársaságukkal, amíg a repülőtér forgalma visszatér a normális kerékvágásba.
SESAR projektektől várnak jelentős javulást az európai légiforgalmi irányításban
Az Egységes Európai Égbolthoz kötődő kutatás-fejlesztési projektekből (SESAR) 2022-től éves szinten akár 28 millió perc csökkenés várható az európai hálózaton belüli késésekben.
Már száz átstartolást hajtottak végre az idei évben Ferihegyen
A HungaroControl adatai szerint az év első hat hónapjában jelentősen megnőtt az átstartolások – más néven missed approachok, vagy ahogy az irányítók maguk között az utasítás fóniájára utalva hívják, a Go-Around manőverek – száma.
Sikeres az Aireon rendszerének éles tesztje az észak-atlanti térségben
Az új eljárások bevezetésével és az Aireon rendszerének segítségével néhány éven belül a forgalom 90 százaléka már a saját maga által választott útvonalon repülhet, a fix útvonalak számát jelentősen csökkenteni lehet, végül pedig teljesen meg is lehet szüntetni.
Csökkent a késések száma Európában, de az érték továbbra is magas
A tavalyihoz képest kedvezőbb időjárás és a sztrájkok elmaradása miatt jelentősen csökkentek a késések Európában, de az abszolút érték továbbra is a 2017-es duplája volt májusban.
Növekszik a német légtér kapacitása, csökkenhetnek a késések
A német légiforgalmi szolgáltató megegyezett az irányítók képviselőivel a jelenlegi kapacitáshiány rövid és hosszú távú megoldásairól.
Az Aireon lett az első, csak felderítést nyújtó európai légiforgalmi szolgáltató
Az Aireon ADS-B adatokon alapuló rendszere megkapta az EASA engedélyét, így a cég Európában további engedélyek nélkül nyújthatja műholdas szolgáltatását.
ADS-B vevőegységet telepít drónjaira a DJI
ADS-B vevőegységet telepít minden, 250 grammot meghaladó drón-modelljére a jövőben az egyik legnagyobb gyártó, a kínai DJI.
Közel százszor volt szükség különleges intézkedésre idén a magyar légtérben
Repülőgépek műszaki hibája, utasrosszullét, rendbontó utas, madárütközés, kockázatos időjárási körülmények, vagy az irányítással rádiókapcsolatot nem létesítő pilóták - ezek a leggyakoribb okok amelyek miatt idén már közel száz esetben volt szükség különleges intézkedésre a magyar légtérben.
Az európai légitársaságok kidolgozták a nyári késések elleni terveiket
Az Airlines for Europe légitársaságokat tömörítő szövetség hónapok óta együtt dolgozik az érintett szervezetekkel, hogy az idén nyáron csökkentsék a késéseket.
HungaroControl: a forgalom bővülésével a késések is nőttek a magyar légtérben
Rövidtávon fontos lenne ha pontosabb adatokat kapnának a várható forgalomról, hosszabb távon az innováció és több légiforgalmi irányító képzése jelenthet megoldást az egyre nagyobb forgalom kezelésére.
Rugalmasabbá vált az útvonaltervezés Észak-Európa fölött
Már határok nélkül használhatók a free route légterek Európa északi részén, a légitársaságok így optimális útvonalakon tervezhetik járataikat.
A torontói repülőtéren is bevezetik az idő alapú elkülönítést
Kanada legforgalmasabb repülőterén is bevezetik az idő alapú elkülönítést, az eddig alkalmazott távolság alapú helyett.
HungaroControl Student Innovation Challenge: A Corvinus AviNation csapata győzött
A távoli toronyirányítás (Remote Tower), illetve a drónok és azok forgalmi menedzsmentjét biztosító rendszeregyüttes (UTM) témakörökben vártak pályázatokat.
Kétórás figyelmeztető sztrájkba léptek a magyar légiforgalmi irányítók
Kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak a légiforgalmi irányítók szerdán helyi idő szerint 11 és 13 óra között, a tárgyalások folytatódnak.
Légiközlekedési stratégiával javítja a légtérkapacitásait Románia
Légiközlekedési stratégia megalkotásával igyekszik javítani Románia légtere kapacitásait, hogy elkerülhetőek legyen a tavaly nyáron tapasztalt késések.
Elégedetlenek az európai légiforgalmi irányítás számára kitűzött célokkal a légitársaságok
A légitársaságokat tömörítő szervezetek közös közleménye szerint nem elég szigorúak az európai légiforgalmi szolgálatok számára a következő öt évre kitűzött célok.