Tizenhárom százalékkal csökkent a Boeing adózott eredménye az első negyedévben
Tíz százalékkal csökkent a Boeing első negyedéves adózott eredménye az előző évihez képest, ehhez a 737 MAX-ok földre parancsolása is hozzájárult.
Önálló polgári divízió alakul az orosz UAC repülőgépgyártón belül
Teljesen különválasztják a polgári típusok programjainak irányítását az orosz holdingon belül.
Dobták a Bombardier és MRJ közötti kereskedemi vitát
Elutasította egy amerikai szövetségi bíróság a Bombardier beadványát, amelyben gazdasági titok megsértésével vádolta meg a Mitsubishit.
Minőségi problémák lehetnek a Boeing-gyárban
Esetenként súlyos mulasztások történnek a dél-karolinai Charlestonban működő 787-es összeszerelőüzemben, a nevüket vállaló jelenlegi és egykori dolgozók, köztük vezető beosztásúak szerint is.
Felfüggeszti a 75 üléses Superjet fejlesztését a Szuhoj
A Szuhoj felfüggeszti a rövidebb törzsű Superjet fejlesztését. Ehelyett a típuson használt nyugati részegységek arányának csökkentésére koncentrál a gyártó.
Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata
Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.
Vizsgálja a CFM a LEAP hajtóművek kopását
Vizsgálja a CFM International a Boeing 737 MAX-okhoz gyártott új generációs LEAP hajtóműveket, hogy kiderüljön, a Southwest Airlines gépénél jelentkező korai kopás egyedi, vagy általános jelenség lehet-e.
Forgalomba állhat az Embraer E195-E2
Három légügyi hatóság, a brazil ANAC, az európai EASA és az amerikai FAA együttesen adta ki az Embraer E195-E2 típus légialkalmassági tanúsítványát.
Nem készülhetnek Be-200 amfíbiák francia közreműködéssel
Az orosz főügyész utasítására leállították az amfíbia francia közreműködéssel zajló modernizálását.
Szankciókkal válaszolhat Európa a Boeing támogatása miatt
Szintet léphet a kereskedelmi vita, az EU bejelentette, hogy a Boeing ellen meghozott ítélet nyomán büntetővámokat vethet ki az Egyesült Államok termékeire, miután az USA ugyanezt tervezi az Airbus elmarasztalása miatt.
Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait
A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.
Nehézséget hozhat a 777X-programnak a 737 MAX-ügy
Az új generációs Boeing-szélestörzsű engedélyezési folyamata elhúzódhat, mert az USA légügyi hatósága megváltoztatja az eddigi eljárásrendet a két 737 MAX-katasztrófa nyomán.
Átvette az Airbus vezetését Guillaume Faury
Átvette az Airbus vezetését Tom Enders leköszönő vezérigazgatótól Guillaume Faury, aki eddig a kereskedelmi gépekért felelős részleg vezetője volt.
Egy hatodik BelugaXL-t is megépít az Airbus
Az eredetileg 5 tagúra tervezett BelugaXL-flotta bővítéséről döntött az Airbus, az európai gyártó elkészít egy hatodik példányt is a különleges szállítási feladatokra átalakított A330-asból.
Airbus vs Boeing – Negyedévnél 1-1 az állás
Az első negyedév statisztikái szerint a Boeing bár több gépet adott el, mint az Airbus, de gépátadások terén az európaiak állnak jobban, mint amerikai versenytársuk.
Szankciókkal fenyegeti az USA az EU-t az Airbus támogatása miatt
Tizenegymilliárd dollár értékű büntetővámot akar kivetni az Európai Unióra az Egyesült Államok az Airbus állami támogatása miatt.
Okosmegoldásokkal segítenék a csomagkezelést a repülőgyártók
Okosmegoldásokkal és adatmegosztással tenné egyszerűbbé a kézipoggyászok elhelyezését az Airbus és a Boeing, de ezek egyelőre kísérleti szakaszban vannak.
A világ 10 legígéretesebb repülőgép-karbantartó ipari innovációja között a magyar AerinX
A repülőgép-karbantartó iparág egyik legjelentősebb éves szakmai rendezvénye, az atlantai MRO Americas szervezői a szegmens 10 legígéretesebb innovációja közé választották a magyar AerinX kiterjesztett valóságon alapuló technológiáját.
Jelentősen csökkenti a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing
Havi 52-ről 42-re csökkenti április közepétől a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing, a döntés azt jelzi, hogy az eredetileg reméltnél hosszabb ideig tarthat az átadások szüneteltetése, és tovább maradhat a földön a MAX-flotta.
Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere
Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.
Jelentősen kibővült az Airbus kabinberendezési központja
Modellekben és 3D-s virtuális valósággal most már nem csak az A350-esek, hanem az A320-as és A330-as típuscsalád beltere is megtervezhető a gyártó hamburgi bázisán.
Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le...
Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.
Szinte új 787-10-esek Trent 1000 TEN hajtóműveinél jelentkeztek problémák
A régebbi Rolls-Royce hajtóműproblémák mellé újabb érkezett: ezúttal a Singapore Airlines leghosszabb törzsű, alig egyéves Dreaminereinek továbbfejlesztett Rolls-Royce hajtóműveiben fedeztek fel idő előtti kopásokat.
Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása
Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.
A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet
A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.








































