Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Új munkát adna az Airbus az A380-ason dolgozóknak

Több mint háromezer alkalmazott kaphat új feladatot az óriásgép gyártásának bezárásával. Eközben a német állam már vizsgálja, miként szerezheti vissza az A380-as kifejlesztésére adott kölcsönből hátralévő 600 millió eurót.

Csak az ötödik MSz-21-es kap orosz hajtóműveket

Így próbál meg az orosz gyártó lefaragni a nyugati hajtóműves változat csúszásából.

Tesztelték a legújabb Rolls-Royce hajtómű első elemeit

Sikeresen vizsgázott a Rolls-Royce legújabb fejlesztésű, UltraFan elnevezésű hajtóművének ventilátorfokozata az első teszteken.

Pilótaképző akadémiát nyit az Airbus

A saját oktatási központot a gyártó szimulátorokkal és kisgépekkel is ellátja, válaszul a következő 20 évben várható légitársasági igényekre.

Március 13-án mutatja be a 777X prototípusát a Boeing

A Boeing bejelentette, hogy 2019. március 13-án mutatja be hivatalosan a Boeing 777X prototípusát Everettben.

Elővehetik az A350-es megnyújtásának tervét

Egyes vélekedések szerint az Airbus az A380-as gyártásának befejezésével újból elgondolkodhat a még hosszabb A350-esen, amely a fejlesztés alatt álló legújabb Rolls-Royce hajtóművekkel 2025 körül állhatna szolgálatba.

Kínában is gyártana A330neókat az Airbus

Kínában is gyártana A330neókat az Airbus, hogy kedvezőbb helyzetbe kerüljön a helyi légitársaságoknál.

Ötven éve szállt fel először a Concorde

Pontosan ötven éve, 1969 március 2-án teljesítette szűzrepülését a francia-angol kooperációban gyártott Concorde első prototípusa.

Nem ad ajánlatot a Rolls Royce a Boeingnek az NMA-gépek hajtóművére

Nem ad be ajánlatot a Boeingnek a Rolls Royce az új, közepes méretű (NMA) repülőgéphez, de mással társulva szívesen részt venne a projektben.

Még mindig késésben van a CFM a 737 MAX-ok hajtóműveivel

Továbbra is küzd a szükséges mennyiségű szerkezetek leszállításával a francia-amerikai gyártó, mert nem tud lépést tartani a Boeing összeszerelési ütemének növekedésével.

Bürokráciacsökkentést tervez az Airbus új vezetője

A menedzsment átalakítását és csökkentését tervezi Guillaume Faury, az Airbus áprilisban hivatalba lépő új vezetője, amellyel hatékonyabbá és gyorsabbá tenné a döntéshozatalt.

Jóváhagyták a Boeing-megállapodást az Embraer részvényesei

Az új vegyesvállalat részvényeinek 80%-át a Boeing, 20%-át az Embraer birtokolja majd.

Megkezdte a megrendelések begyűjtését az Airbus az A321XLR-re

Amíg a Boeing kivár a 757-es utódjával kapcsolatos döntéssel, addig az Airbus előre menekült, és elkezdte begyűjteni a megrendeléseket az A321XLR típusra.

Kitiltja a halon oltóanyagot a repülőgépek fedélzetéről az EASA

Az EASA legújabb rendelete alapján a következő évektől üzembe álló repülőgépek fedélzetén már nem használhatnak halonnal oltó berendezéseket.

Tízmilliárd rubel plusz forrást kap az MSz-21 programja

Négyszázharminc milliárd rubel (körülbelül 1800 milliárd forint) alatt biztosan nem áll meg az új orosz utasszállító típus teljes fejlesztési költsége, és még az sem biztos, hogy 2020-ban sor kerülhet a forgalomba állításra.

Jelentős veszteséggel zárt a Bombardier kereskedelmi gépes részlege

Jelentős, a tavalyi évit messze meghaladó veszteséggel zárta a 2018-as pénzügyi évet a Bombardier kereskedelmi gépeket gyártó részlege, a bizjet üzlet azonban a tavalyinál nagyobb nyereséggel üzemelt.

2025 körül jöhet az ‘A350neo’ a Rolls-Royce legújabb Ultrafan hajtóművével

Az "A350neo" lehet az első kereskedelmi típus, amelyen alkalmazzák a Rolls-Royce jelenleg fejlesztés alatt álló, a Trent XWB-nél is üzemanyag-takarékosabb Ultrafan hajtóműveit.

Harminc százalékkal nőtt az Airbus adózott nyeresége

Pénzügyileg jó évet zárt az Airbus 2018-ban, mivel a gépátadások számát sikerült növelni, a bevételek és szépen alakultak, az adózott eredmény 30 százalékkal nőtt a 2017-es évihez képest.

Airbus vs Boeing: hátramenetbe tették a váltót Toulouse-ban

Beindult a 2019-es év és ezzel újra kezdetét vette az Airbus és a Boeing közötti verseny a gépátadások és megrendelések terén. De az európaiak rossz felé indultak el.

Öt év múlva elkezdi kivonni Airbus A380-asait a Qatar Airways

Amint lejár a tíz éves lízingperiódus, szabadul Airbus A380-asaitól a Qatar Airways, az óriásgépek helyébe a Boeing és az Airbus új generációs kéthajtóműves típusai léphetnek 2024-től. Az Airbus akár már csütörtökön bejelentheti az A380-program és a gyártósorok leállításának menetrendjét.

13 százalékkal kevesebb gépet adott át 2018-ban az Embraer

Tizenhárom százalékkal kevesebb, 181 gépet adott az Embraer tavaly, mint egy évvel korábban, elsősorban a bizjet piac vetette vissza a brazil gyártó statisztikáját.

Már nem bombázóból fejlesztenének szuperszonikus utasszállítót az oroszok

Az új nagy sebességű utasszállító a korábbi hírekkel ellentétben még rokon típusa sem lesz a Tu-160 Blackjack szuperszonikus bombázónak.

Ötven éve a levegőben az Egek Királynője

Katonai teherszállító-terv volt az őse, a gyártó sem látott nagy jövőt benne, mégis a világ egyik legfontosabb típusa lett a ma ötven éve először felszállt Jumbo Jet, avagy az Ég királynője.

Nagyobb és nehezebb lesz az An-124-es orosz váltótípusa

Nagyobb szárnyfesztáv, hosszabb törzs, nagyobb felszállótömeg, kompozit anyagok, új generációs hajtóművek, jelentősen megnövel hatótáv - ezek lesznek a legfőbb jellemzői annak a típusnak, amelyet az oroszok az An-124 Ruslan leváltására szánnak.

Új regionális jet modellt fejleszt a Bombardier, jön a CRJ550

A gyártó közlése szerint a CRJ550-es fedélzetén önkiszolgáló ital- és snack-pultot helyeznek el, nagyobb lesz a lábtér bármelyik 50 üléses jelenlegi típusnál, és több lesz a hely a kézipoggyászoknak is a fej feletti tárolókban.
Hirdetés
Translate »