Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Tizenhárom százalékkal csökkent a Boeing adózott eredménye az első negyedévben

Tíz százalékkal csökkent a Boeing első negyedéves adózott eredménye az előző évihez képest, ehhez a 737 MAX-ok földre parancsolása is hozzájárult.

Önálló polgári divízió alakul az orosz UAC repülőgépgyártón belül

Teljesen különválasztják a polgári típusok programjainak irányítását az orosz holdingon belül.

Dobták a Bombardier és MRJ közötti kereskedemi vitát

Elutasította egy amerikai szövetségi bíróság a Bombardier beadványát, amelyben gazdasági titok megsértésével vádolta meg a Mitsubishit.

Minőségi problémák lehetnek a Boeing-gyárban

Esetenként súlyos mulasztások történnek a dél-karolinai Charlestonban működő 787-es összeszerelőüzemben, a nevüket vállaló jelenlegi és egykori dolgozók, köztük vezető beosztásúak szerint is.

Felfüggeszti a 75 üléses Superjet fejlesztését a Szuhoj

A Szuhoj felfüggeszti a rövidebb törzsű Superjet fejlesztését. Ehelyett a típuson használt nyugati részegységek arányának csökkentésére koncentrál a gyártó.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Vizsgálja a CFM a LEAP hajtóművek kopását

Vizsgálja a CFM International a Boeing 737 MAX-okhoz gyártott új generációs LEAP hajtóműveket, hogy kiderüljön, a Southwest Airlines gépénél jelentkező korai kopás egyedi, vagy általános jelenség lehet-e.

Forgalomba állhat az Embraer E195-E2

Három légügyi hatóság, a brazil ANAC, az európai EASA és az amerikai FAA együttesen adta ki az Embraer E195-E2 típus légialkalmassági tanúsítványát.

Nem készülhetnek Be-200 amfíbiák francia közreműködéssel

Az orosz főügyész utasítására leállították az amfíbia francia közreműködéssel zajló modernizálását.

Szankciókkal válaszolhat Európa a Boeing támogatása miatt

Szintet léphet a kereskedelmi vita, az EU bejelentette, hogy a Boeing ellen meghozott ítélet nyomán büntetővámokat vethet ki az Egyesült Államok termékeire, miután az USA ugyanezt tervezi az Airbus elmarasztalása miatt.

Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait

A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.

Nehézséget hozhat a 777X-programnak a 737 MAX-ügy

Az új generációs Boeing-szélestörzsű engedélyezési folyamata elhúzódhat, mert az USA légügyi hatósága megváltoztatja az eddigi eljárásrendet a két 737 MAX-katasztrófa nyomán.

Átvette az Airbus vezetését Guillaume Faury

Átvette az Airbus vezetését Tom Enders leköszönő vezérigazgatótól Guillaume Faury, aki eddig a kereskedelmi gépekért felelős részleg vezetője volt.

Egy hatodik BelugaXL-t is megépít az Airbus

Az eredetileg 5 tagúra tervezett BelugaXL-flotta bővítéséről döntött az Airbus, az európai gyártó elkészít egy hatodik példányt is a különleges szállítási feladatokra átalakított A330-asból.

Airbus vs Boeing – Negyedévnél 1-1 az állás

Az első negyedév statisztikái szerint a Boeing bár több gépet adott el, mint az Airbus, de gépátadások terén az európaiak állnak jobban, mint amerikai versenytársuk.

Szankciókkal fenyegeti az USA az EU-t az Airbus támogatása miatt

Tizenegymilliárd dollár értékű büntetővámot akar kivetni az Európai Unióra az Egyesült Államok az Airbus állami támogatása miatt.

Okosmegoldásokkal segítenék a csomagkezelést a repülőgyártók

Okosmegoldásokkal és adatmegosztással tenné egyszerűbbé a kézipoggyászok elhelyezését az Airbus és a Boeing, de ezek egyelőre kísérleti szakaszban vannak.

A világ 10 legígéretesebb repülőgép-karbantartó ipari innovációja között a magyar AerinX

A repülőgép-karbantartó iparág egyik legjelentősebb éves szakmai rendezvénye, az atlantai MRO Americas szervezői a szegmens 10 legígéretesebb innovációja közé választották a magyar AerinX kiterjesztett valóságon alapuló technológiáját.

Jelentősen csökkenti a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing

Havi 52-ről 42-re csökkenti április közepétől a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing, a döntés azt jelzi, hogy az eredetileg reméltnél hosszabb ideig tarthat az átadások szüneteltetése, és tovább maradhat a földön a MAX-flotta.

Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere

Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.

Jelentősen kibővült az Airbus kabinberendezési központja

Modellekben és 3D-s virtuális valósággal most már nem csak az A350-esek, hanem az A320-as és A330-as típuscsalád beltere is megtervezhető a gyártó hamburgi bázisán.

Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le...

Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.

Szinte új 787-10-esek Trent 1000 TEN hajtóműveinél jelentkeztek problémák

A régebbi Rolls-Royce hajtóműproblémák mellé újabb érkezett: ezúttal a Singapore Airlines leghosszabb törzsű, alig egyéves Dreaminereinek továbbfejlesztett Rolls-Royce hajtóműveiben fedeztek fel idő előtti kopásokat.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet

A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.
Hirdetés
Translate »