Tavaly világszerte 40 légitársaság ment csődbe, szüntette be ideiglenesen, vagy véglegesen üzemelését, illetve olvadt be más cégekbe. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat.
A legtöbb légitársaság a fejlődő országnak számító Mianmarban ment tönkre, négyen is próbálkoztak (Air Bagan, APEX Airlines, FMI Air és Air Mandalay), de minegyik befejezte működését még 2018-ban.
Nem kellett sokat várni az első leállásra, január 12-én a norvég Fly Viking ment csődbe mindössze 10 hónapnyi üzemelés után. Ugyanebben a hónapban szüntette be járatait a Dominikai Köztársaság nemzeti légitársasága, a PAWA Dominicana.
Februárban búcsúztunk el a Ferihegyen is jelen lévő ASL Airlines svájci és spanyol leányvállalatától, és ugyanebben a hónapban tűnt el a radarernyőkről az olasz Meridiana is, igaz, nem csődbe ment, hanem ma már Air Italy-ként ismerhetjük. De hívhatnánk akár „olasz Qatar Airwaysnek” is, mivel a dohai légitársaság áll mögötte.
Márciusban az amerikai Great Lakes Airlines húzta le a rolót, az 1977-ben alapított légitáraság korábban százgépes flottával repült a Unitednek, azonban kénytelen volt beszüntetni működését.
A listában a leghíresebb társaság, amely eredeti formájában megszűnt létezni, az a Virgin America volt. Hivatalosan április 24-én állították le a céget, miután befejeződött az Alaska Airlines-ba való integrálása, a gépei ma az utóbbi színeiben repülnek.
Áprilisban ment csődbe a venezuelai SBA Airlines, egy hónappal később pedig az Aserca Airlines, bár ezen nem sokan lepődtek meg, hiszen a dél-amerikai ország gazdaságilag összeomlott. Ukrajnában eközben a Dart Ukraniant gyászolták, amelynek egyebek közt az amerikai szankciók tettek be. Ugyanennél a térségnél maradva az orosz Saratov Airlines is becsődölt, ehhez köze volt a 2018. februári légikatasztrófának is.
A nyár viszonylag eseménytelenül telt, ám augusztusban a járatok beszüntetése mellett döntött a berni székhelyű, 1983-óta üzemelő SkyWork, miután a svájci hatóságok kérése ellenére sem tudott elengedő tőkét felmutatni.
Amerikában a OneJet, Németországban az Azur Air szűnt meg anyagi okok miatt, őket követte a másodszor is próbálkozó belga VLM, amely 1993-ban indult, majd 2017-ben felfüggesztette működését, de aztán újraindították, most viszont véglegesnek tűnik a teljes eltűnése.
Ősszel állt le a kuvaiti Air Wataniya, majd a ciprusi Cobalt és a skandináv Primera Air követte. Mindez egyetlen hónap leforgása alatt, októberben történt.
Az év vége sem telt eseménytelenül, novemberben a Small Planet charter légitársaság német részlege volt kénytelen feladni a harcot, majd sorban követte a csoport lengyel, litván és kambodzsai leánycége is. Decemberben pedig az Egyesült Államokban a nyolcvanas évek vége óta repülő Xtra Airways, majd a svájci PrivatAir szűnt meg. Az évet a tanzániai fapados Fastjet csődje zárta.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség decemberben azt közölte az AIRportallal, hogy Európában semmivel sem lesz könnyebb a 2019-es év, ezért nagy esély van arra, hogy még több légitársaság tűnik majd el.