Címlap Címkék MCAS

Címke: MCAS

Felmentették a vádak alól a Boeing 737 MAX fő tesztpilótáját

Egy texasi bíróság felmentette a vádak alól Mark Forknert, a Boeing 737 MAX fő tesztpilótáját, akit többrendbeli csalással vádoltak.

Elkészült a Boeing 737 MAX új állásszög-érzékelő rendszere

Befejezte a Boeing a 737 MAX továbbfejlesztett állásszög-érzékelő rendszerének tervezését, így 2022-ben megkezdődhet repülés közbeni tesztelése.

Vádat emeltek a Boeing 737 MAX fő tesztpilótája ellen

Többrendbeli csalás miatt emeltek vádat a Boeing 737 MAX egykori fő tesztpilótája ellen, mert a gyanú szerint elhallgatta a hatóságok és a légitársaságok előtt az átesésvédelmi rendszer valódi természetét.

Ügyvédei szerint jól járna egy Boeing elleni perrel az Ethiopian Airilines

A repülőgépgyártó 500-600 millió dollárt fizetne a légitársaságnak, de annak ügyvédei szerint ennél sokkal többet lehet bíróságon nyerni, mivel a Boeing elismerte a 737 MAX hibáit.

Nem tartja elhibázottnak a 737 MAX-et a program két egykori vezetője

Megvédte a 737 MAX-et a program korábbi alelnöke és műszaki vezetője, de elismerték, hogy rosszul mérték fel, miként reagálhatnak a pilóták az átesésvédelmi rendszerre

Tovább csúszhat a Boeing 737 MAX visszatérése

Újabb, az eddigi problémáktól független hibát talált a Boeing 737 MAX számítógépes rendszerében a hatóság, ez ismét hátráltatja a típus visszatérését, amire több légitársaság döntése is utal.

Az MCAS teljes elhagyását szorgalmazza a Transport Canada szakértője

A szakértő szerint csak úgy lehet bizonyosan megakadályozni a szoftver kiszámíthatatlan viselkedését, és a rendszerrel kapcsolatos szerteágazó problémákat, ha teljesen kiiktatnák a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét.

Kiderültek az egykori Boeing-tesztpilóta kritikái a 737 MAX-ról

Az amerikai gyártó akkori fő tesztpilótája 2016-ban, a forgalomba állítás előtt fékezhetetlennek értékelte az átesésvédelmi rendszert, és utalt arra, hogy az MCAS magyarázatát felsőbb nyomásra ki kellett venni a dokumentumokból – derül ki hivatalos nyilatkozatokból.

Sullenberger kapitány szerint „halálcsapda” volt a Boeing 737 MAX rendszere

A Hudson folyóra kényszerleszállt világhírű kapitány miután szimulátoron többször megismételte a két 737 MAX-katasztrófához vezető utat, kijelentette: nem lehet a pilótákat hibáztatni, a típusváltozatot nem lett volna szabad forgalomba engedni ezzel az átesésvédelmi rendszerrel.

Februártól újra havi 52 darabra emelné a MAX-gyártósor termelését a Boeing

Bár a gyártó és a hatóságok továbbra sem közölnek hivatalos céldátumot a 737 MAX repülési tilalmának feloldásáról, egyre több jel mutat arra, hogy a háttérben már zajlik a "visszatérés" előkészítése, eközben az FAA kevesebb tapasztalattal rendelkező légitársasági pilótákat vonna be az új szoftver tesztelésébe.

Süllyedésbe viszi az újabb szoftverprobléma is a 737 MAX-okat

A tesztelésben részt vevő szakértők szerint a nemrég felfedezett másik műszaki hibát a kereskedelmi pilótáknak nem lenne elég idejük elhárítani. Eközben a Southwest közölte, hogy 2020 elejéig nem tervez a típusváltozattal.

Újabb problémát fedezett fel a 737 MAX-tesztek közben az FAA

Újabb potenciális kockázatot tárt fel az FAA a 737 MAX típussal kapcsolatban, amelyet a Boeingnek ki kell vizsgálni és javítania kell, mielőtt a típus globális repülési tilalmát feloldanák

Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma

A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait

A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.

Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere

Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.

Kiadták az etióp légikatasztrófáról az előzetes jelentést

Az etióp hatóság a 737 MAX irányítási rendszerének felülvizsgálatát kérte a Boeingtől, miután közzétette a március 10-i katasztrófájáról szóló előzetes jelentést, amely szerint a pilóták az utasításokat követték.

Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX

Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről

Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.

Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét

Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.

Jelentősen változtat a 737 MAX átesésvédelmi rendszerén a Boeing

Az eddigi egy helyett két oldalról kapja majd az állásszögadatokat az MCAS-rendszer, de a vízszintes vezérsík automatikus kitérítésének mértékét és az automatika működését is korlátozza a gyártó.

KarriAIR: Légiközlekedési állás, reptéri munka

Repülőgép fényező

Aeroplex of Central Europe Kft.

Technical Manager

Wizz Air Hungary Ltd.

Fleet Transition Manager

Wizz Air Hungary Ltd.

Sheet metal technician

Skyways Technics

Repülőgép-szerelő (Forgalmi karbantartás)

Aeroplex of Central Europe Kft.

Műszaki ellenőr (ME-É, ME-M)

Budapest Airport Zrt.

Planning Officer

Skyways Technics

Projekt menedzser (építőmérnök)

Budapest Airport Zrt.

Alkatrésztisztító

Aeroplex of Central Europe Kft.

Maintenance Planner

Wizz Air Hungary Ltd.

Bevételezés támogató munkatárs

Aeroplex of Central Europe Kft.

Sales & Key Account Manager

Aeroplex of Central Europe Kft.

Junior radarüzemeltető

HungaroControl Zrt.

Műszaki ellenőr (ME-VZ-I, ME-KÉ)

Budapest Airport Zrt.

Légiforgalmi irányító

HungaroControl Zrt.

Apron Controller

Budapest Airport Zrt.
Hirdetés
Translate »