Címke: MCAS
Felmentették a vádak alól a Boeing 737 MAX fő tesztpilótáját
Egy texasi bíróság felmentette a vádak alól Mark Forknert, a Boeing 737 MAX fő tesztpilótáját, akit többrendbeli csalással vádoltak.
Elkészült a Boeing 737 MAX új állásszög-érzékelő rendszere
Befejezte a Boeing a 737 MAX továbbfejlesztett állásszög-érzékelő rendszerének tervezését, így 2022-ben megkezdődhet repülés közbeni tesztelése.
Vádat emeltek a Boeing 737 MAX fő tesztpilótája ellen
Többrendbeli csalás miatt emeltek vádat a Boeing 737 MAX egykori fő tesztpilótája ellen, mert a gyanú szerint elhallgatta a hatóságok és a légitársaságok előtt az átesésvédelmi rendszer valódi természetét.
Ügyvédei szerint jól járna egy Boeing elleni perrel az Ethiopian Airilines
A repülőgépgyártó 500-600 millió dollárt fizetne a légitársaságnak, de annak ügyvédei szerint ennél sokkal többet lehet bíróságon nyerni, mivel a Boeing elismerte a 737 MAX hibáit.
Nem tartja elhibázottnak a 737 MAX-et a program két egykori vezetője
Megvédte a 737 MAX-et a program korábbi alelnöke és műszaki vezetője, de elismerték, hogy rosszul mérték fel, miként reagálhatnak a pilóták az átesésvédelmi rendszerre
Tovább csúszhat a Boeing 737 MAX visszatérése
Újabb, az eddigi problémáktól független hibát talált a Boeing 737 MAX számítógépes rendszerében a hatóság, ez ismét hátráltatja a típus visszatérését, amire több légitársaság döntése is utal.
Az MCAS teljes elhagyását szorgalmazza a Transport Canada szakértője
A szakértő szerint csak úgy lehet bizonyosan megakadályozni a szoftver kiszámíthatatlan viselkedését, és a rendszerrel kapcsolatos szerteágazó problémákat, ha teljesen kiiktatnák a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét.
Kiderültek az egykori Boeing-tesztpilóta kritikái a 737 MAX-ról
Az amerikai gyártó akkori fő tesztpilótája 2016-ban, a forgalomba állítás előtt fékezhetetlennek értékelte az átesésvédelmi rendszert, és utalt arra, hogy az MCAS magyarázatát felsőbb nyomásra ki kellett venni a dokumentumokból – derül ki hivatalos nyilatkozatokból.
Sullenberger kapitány szerint „halálcsapda” volt a Boeing 737 MAX rendszere
A Hudson folyóra kényszerleszállt világhírű kapitány miután szimulátoron többször megismételte a két 737 MAX-katasztrófához vezető utat, kijelentette: nem lehet a pilótákat hibáztatni, a típusváltozatot nem lett volna szabad forgalomba engedni ezzel az átesésvédelmi rendszerrel.
Februártól újra havi 52 darabra emelné a MAX-gyártósor termelését a Boeing
Bár a gyártó és a hatóságok továbbra sem közölnek hivatalos céldátumot a 737 MAX repülési tilalmának feloldásáról, egyre több jel mutat arra, hogy a háttérben már zajlik a "visszatérés" előkészítése, eközben az FAA kevesebb tapasztalattal rendelkező légitársasági pilótákat vonna be az új szoftver tesztelésébe.
Süllyedésbe viszi az újabb szoftverprobléma is a 737 MAX-okat
A tesztelésben részt vevő szakértők szerint a nemrég felfedezett másik műszaki hibát a kereskedelmi pilótáknak nem lenne elég idejük elhárítani. Eközben a Southwest közölte, hogy 2020 elejéig nem tervez a típusváltozattal.
Újabb problémát fedezett fel a 737 MAX-tesztek közben az FAA
Újabb potenciális kockázatot tárt fel az FAA a 737 MAX típussal kapcsolatban, amelyet a Boeingnek ki kell vizsgálni és javítania kell, mielőtt a típus globális repülési tilalmát feloldanák
Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma
A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.
Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata
Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.
Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait
A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.
Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere
Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.
Kiadták az etióp légikatasztrófáról az előzetes jelentést
Az etióp hatóság a 737 MAX irányítási rendszerének felülvizsgálatát kérte a Boeingtől, miután közzétette a március 10-i katasztrófájáról szóló előzetes jelentést, amely szerint a pilóták az utasításokat követték.
Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX
Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.
Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása
Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.
Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről
Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.
Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét
Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.
Jelentősen változtat a 737 MAX átesésvédelmi rendszerén a Boeing
Az eddigi egy helyett két oldalról kapja majd az állásszögadatokat az MCAS-rendszer, de a vízszintes vezérsík automatikus kitérítésének mértékét és az automatika működését is korlátozza a gyártó.