Címke: kapacitásbővítés
Boeing 787-10 Dreamlinerrel repül Bécsbe februártól heti négyszer az EVA Air
A legnagyobb befogadóképességű és legújabb Dreamlinereit az osztrák főváros felé közlekedő járatain is beveti jövő februártól a tajvani légitársaság.
HungaroControl: a légitársaságokon múlik, hogy javulnak-e a forgalmi előrejelzések
A légiforgalmi szolgálatok jobban fel tudnának készülni a kapacitás változásaira, ha a légitársaságok a jelenleginél aktívabban előrejeleznék saját teljesítményüket - mondta Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója az AIRportal.hu-nak.
Kazánba indít járatot Budapestről a Wizz Air
Kazánba indít új járatokat a Wizz Air Budapestről, emellett Marosvásárhelyre heti kettő helyett napi járat közlekedik a téli menetrendi időszaktól, az orosz városba pedig október végétől heti kétszer repül majd a magyar kötődésű diszkont légitársaság.
Elemzők: jövőre kapacitáscunami okoz majd gondot Európának
Jövőre az egyébként túlkapacitástól szenvedő európai légiközlekedés még nagyobb lökést kap, miután beindulnak a Boeing 737 MAX-ek átadásai, számítások szerint kétszer annyi keskenytörzsűt vesznek majd át az európai légicégek, mint idén.
Sikeres az Aireon rendszerének éles tesztje az észak-atlanti térségben
Az új eljárások bevezetésével és az Aireon rendszerének segítségével néhány éven belül a forgalom 90 százaléka már a saját maga által választott útvonalon repülhet, a fix útvonalak számát jelentősen csökkenteni lehet, végül pedig teljesen meg is lehet szüntetni.
Belehúz a Budapest – Dubaj útvonalon a Wizz Air
2019. október 27-től a jelenlegi heti 2 helyett 7 járatot közlekedtet majd a Wizz Air Budapest és Dubaj között, az útvonalat az új generációs Airbus A321neo repülőgépévél teljesíti a légitársaság.
Növekszik a német légtér kapacitása, csökkenhetnek a késések
A német légiforgalmi szolgáltató megegyezett az irányítók képviselőivel a jelenlegi kapacitáshiány rövid és hosszú távú megoldásairól.
Tovább bővít Bécsben a Wizz Air
Egy Airbus A321-essel hat repülőgépesre bővíti bécsi bázisát a Wizz Air december közepétől és hat új útvonalat is indít a low-cost légitársaság a schwechati repülőtérről.
Megnyílt a párizsi Orly reptér új terminálja
Forgalomba helyezték a két régebbi terminált összekötő épületet, egyúttal átnevezték a légikikötő most már egységes utasforgalmi csarnokait.
Elkezdődhet a barcelonai szatellit-terminál tervezése
A korábban bejelentett fejlesztéseket most az üzemeltető felügyelő bizottsága is engedélyezte, többek közt átalakítások lesznek az újabbik terminálon, amelynek szatellitjét 2021 körül kezdenék el építeni, hogy a kapacitást évi 70 millió utasra növeljék.
Hat újabb járatot indít Budapestről a Ryanair a téli menetrendben
Az eddig bejelentetteken túl Tel Avivba, Luxembourgba, Cataniába, Göteborgba, Lappeenratába és Poznanba is közlekedik majd az ír diszkont légitársaság.
Végső ítélet: Megépülhet Bécsben a harmadik futópálya
Jogerős bírósági ítélet szerint megvalósulhat Schwechaton a régóta tervezett harmadik futópálya, fellebbezésnek helye nincs.
Növekvő kapacitás és csökkenő jegyárak a transzatlanti piacon
Nagy mértékben bővült az Európa és Amerika között rendelkezésre álló ülőhelyek száma az elmúlt években, az átlagos jegyár tavaly újabb 9 százalékkal csökkent: a fapadosokhoz közelítenek a hagyományos légitársaságok.
Ráerősít Mallorca szigetén a Laudamotion
Két A320-as helyett négyet állomásoztat nyártól az osztrák fapados a mediterrán nyaralóhelyen, az onnan kivonuló Norwegian és a csődbe ment Germania ottani dolgozóit is átvenné.
Bővít az Austrian Airlines idén, Bécs rekordot döntött januárban
Több európai és tengeren túli útvonalán is növeli a járatszámot az osztrák légitársaság. A bécsi reptéren egyébként a január is rekordnövekedést hozott, 24 százalékkal több volt az utas a múlt év első hónapjához képest.
Új terminált építene a párizsi Charles de Gaulle reptér
Megkezdi a lakossági egyeztetéseket a reptér üzemeltetője, a 2021-től építeni tervezett új utasforgalmi komplexum évente 30-40 millió utas kiszolgálására lenne alkalmas.
Új használati renddel csúcsra járatná futópályáit a londoni Heathrow
Egyszerre használná a fel- és leszállásokra a brit főváros legnagyobb légikikötője a két futópályáját, a jelenlegi szeparált üzemeléshez képest így bővülhetne a forgalom, azonban megnövelné a környék zajterhelését is. 2018-ban átlépte a 80 milliót a reptér utasforgalma.
Mégsem bővíti budapesti járatait az UIA
Törölte menetrendjéből és a foglalási rendszerekből a 2019. március végétől tervezett, napi második járatát a Ukraine International Airlines.
Jelentősen növelheti utasainak számát a Stansted reptér
Megkapta a hatósági engedélyt a London környéki légikikötő, hogy évente 35 millió utas helyett 43 millióra növelheti a kapacitását, amelyet a már épülő új érkezési csarnok is segít majd.
Kétszeresére növekedne az Aeroflot-csoport
Századik születésnapjára, 2023-ra évente százmillió utast kíván szállítani az orosz nemzeti légitársaság a leányvállalataival együtt, emellett még erősebben az ázsiai átszállóforgalomra koncentrálnak.
Elkaszálták a müncheni harmadik futópálya építését
A hamarosan felálló új bajor kormányzat a koalíciós szerződés szerint 2023-ig elhalasztja a beruházást, így addig nem folytatódik a reptér új futópályájának előkészítése.
Napi öt járat Budapestről Heathrow-ra 2019 nyarán a British Airwaystől
Napi ötre bővíti London-Heathrow és Budapest között közlekedő közvetlen járatainak számát a British Airways 2019. április 1-től.
Mégis lehet második futópálya Gatwicken
A terminálbővítés mellett azon gondolkodik a dél-londoni reptér üzemeltetője, hogy rövid és közepes távú járatoknak megnyitnák a most csak vészhelyzetben használható párhuzamos pályát.
Újabb terv készült a New York-i Kennedy-reptér átépítésére
Tizenhárommilliárd dollárból két fő terminálkomplexumot hoznak létre 2020-tól, ennek révén tizenötmillióval bővülne az utaskapacitás.
Visszafogottabb növekedéssel számol jövőre magyarországi útvonalain a Wizz Air
Az idei év első nyolc hónapjában 17%-kal több utast szállított magyarországi útvonalain a Wizz Air, mint az előző évben. A 2019-re tervezett menetrend szerint az ideihez képest 5%-kal több ülőhelyet kínál a légitársaság jövőre a magyarországi útvonalakon.